TheKims Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Hei. Jeg sitter i dag med ADSL fra Nextgentel med rimelig ustabil og høy ping pga lang avstand til basestasjonen, så lurer på om noen har prøvd ut 4G til spilling. Bor ganske øde til så muligheten for bedre nett finnes ikke. Hvor stor kvote trenger jeg til 2-3 timer pr dag ved spilling av BF4 f,eks visst 4G i det hele tatt duger til spilling da? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) 4G kan fungere under optimale forhold. Testet nå nettopp Telenor sitt 4G nett her i Oslo, fikk en svartid på 34ms. Så lenge man holder seg under 100 ms så er ikke bf uspillbart vil jeg tro, men jeg har ikke testet det, kanskje noen på forumet har noen erfaringer? Jeg vil tro at det kan oppstå problemer under peak tider når det er mange aktive brukere på mobilnettet. Når det gjelder båndbreddebruk, så tror jeg den er relativt beskjeden når det gjelder online spilling generelt. Ifølge enkelte ubekreftede kilder så bruker BF4 maks ca. 70MB ned og ca. 35 MB opp i timen med 64 spillere, worse case scenario. Jeg har elendige mattekunnskaper, men mine utregninger viser at du kan spille 3 timer hver dag og klare deg med ca. 9GB per måned. Du vil trolig bruke mindre enn dette. Endret 16. juni 2016 av Uderzo Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Du kan skjære ned en god del på forbruket ved å droppe voice biten også, ikke bare det du sender men mottar også. Avhengig av hva og hvordan du spiller så kan dette være en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå