Gå til innhold

Data/mobilt bredbånd i EU (i ferien)


Anbefalte innlegg

Skal et par uker på ferie til Spania i sommer, til et sted hvor det ikke finnes noe WiFi.

Hva er da enkleste (og gjerne billigste) måte å få internett i et par uker da?

 

Har mobilabonnement gjennom jobben, som ikke har fri roaming, og å endre noe med det er uaktuelt. Har derfor vært inne på tanken om Komplett sitt 20GB mobilabonnement, og ha dette kun i én mnd.

Mulig jeg setter dette i en gammen mobil, og kobler opp mot en router, slik at flere kan bruke av samme nettet. Da vil jeg vel i praksis ha mobilt bredbånd i utlandet, til en noen lunde vettug pris?

 

Eller finnes det andre og bedre løsninger her?  :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hvor mye data tror du at du kommer til å bruke? Under 500 MB er Chess (kontantkort) billigst, opp til 1 GB er det Talkmore (også kontantkort) , og over det må du skaffe deg et abo med fri roaming.

 

Edit: Du behøver ingen router, mobilen kan serve flere brukere på en gang,

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Regner med det blir surfing og streaming av både musikk og noe film, så tenkte et abonnement for en måned ville fungere som en datapakke på 20-25GB til en ålreit pris. 

 

Ser litt på Chili også da, så blir det vel der eller komplett tenker jeg.

 

Takk for innspill.

Lenke til kommentar

Unngå Chilimobil. Jeg har vært kunde der i snart en måned nå og har aldri opplevd så mye tull fra en operatør som dem, på mange mange år! Telefonen virker riktig nok, men fått feilaktige sms'er med varsler om sperring, så nye med unnskyldninger og beklagelser. Min side er håpløs og gir feil opplysninger. Feilfakturering på samtaler, sms'er og data som er inkludert i pakka osv. (Nei, har ikke ringt spesialnumre.)

 

Så fort jeg kommer hjem fra ferie i juli skal jeg flykte fra den operatøren og aldri se meg tilbake.

Lenke til kommentar

Unngå Chilimobil. Jeg har vært kunde der i snart en måned nå og har aldri opplevd så mye tull fra en operatør som dem, på mange mange år! Telefonen virker riktig nok, men fått feilaktige sms'er med varsler om sperring, så nye med unnskyldninger og beklagelser. Min side er håpløs og gir feil opplysninger. Feilfakturering på samtaler, sms'er og data som er inkludert i pakka osv. (Nei, har ikke ringt spesialnumre.)

 

Så fort jeg kommer hjem fra ferie i juli skal jeg flykte fra den operatøren og aldri se meg tilbake.

 

Såpass ja?

 

Trodde det var helt greit på den kanten.

 

Men kanskje Telia Total 40 GB til 699/måneden kan være noe for deg, ikjell? Eller Telenor 20 GB til 599/måneden? Så kan du bytte tilbake igjen til et annet abonnement når du kommer tilbake?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...