Gå til innhold

Vipps så sluttet tjenesten å fungere


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Når du skrur det sammen med tyggegummi og minestreng så blir resultatet deretter

200 indere som jobber 16 timer i døgnet er uenig med deg.

Lenke til kommentar

Min forening gikk over fra privatappen til Vipps for bedrift og foreninger forrige uke. Vi synes så langt at bedriftsløsningen (som koster gebyr) er dårligere enn privatløsningen. Vi får ingen bekreftelse på at betalingen er gjennomført før i form av en rapport som kommer en dag eller en uke etterpå, og det tar fire dager før pengene dukker opp på konto. I privatappen skjer begge øyeblikkelig.

Lenke til kommentar

 

Når du skrur det sammen med tyggegummi og minestreng så blir resultatet deretter

200 indere som jobber 16 timer i døgnet er uenig med deg.

4800 timeverk senere og problemet er fremdeles ikke løst..... gleder meg til det kontantløse samfunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det noe en teknisk inkompetent forretning ikke har behov for så er det en gjeng med nikkedukker på drift og utvikling, men det er gjerne det de ønsker å kjøpe seg gjennom disse outsourcing prosjektene. Pendelen snur nok snart, men alle skal jo selvfølgelig prøve det selv først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min forening gikk over fra privatappen til Vipps for bedrift og foreninger forrige uke. Vi synes så langt at bedriftsløsningen (som koster gebyr) er dårligere enn privatløsningen. Vi får ingen bekreftelse på at betalingen er gjennomført før i form av en rapport som kommer en dag eller en uke etterpå, og det tar fire dager før pengene dukker opp på konto. I privatappen skjer begge øyeblikkelig.

 

Nei, man har aldri fått penger øyeblikkelig inn på konto. Aldri!

 

Bankene snakker ikke sammen mer enn 3-4 ganger i døgnet, så det er fysisk umulig for DNB å sende penger via et kredittkort til min private bankforbindelse utenfor disse få tidspunktene pr døgn. (Betalingen er i bunn og grunn en overføring fra kredittkort X til kontonr Y. Husk det!)

 

Riktignok får jeg en melding i Vipps-appen om at noen har betalt meg penger, men i nettbanken vises som oftest ingen overføring før dagen etter. Hvis noen overfører utenfor arbeidsdag (helger og helligdag), må jeg vente helt til neste arbeidsdag før pengene er på konto …

 

Ikke mye vipps og kjapt. Men for all del; jeg får beskjed i selve Vipps-appen sporenstraks. Hvis det var verdt noe ,-)

 

(Mulig kunder i DnB er heldigere, og blir godskrevet kontoen øyeblikkelig selv om pengene betalers kredittkort ennå ikke har kommet frem. DnB har såklart denne mulighet for egne kunder. Men selve overførselen skjer ikke før flere timer senere!)

Lenke til kommentar

Meget bra kommentar på DNBs Facebook-side:

 

"Dette må vel grense til verdensrekord i nedetid for en banktjeneste?

 

At DNBs innleide konsulenter ikke har klart å rette opp i feil må tyde på et av følgende:

 

1) svært dårlig, teknisk arkitektur i løsningen

2) teknisk personell med svært lav kompetanse på løsningen

3) manglende rutiner for drift og restore ved feilsituasjoner

4) et gigantisk sikkerhetshull som har vært utsatt for angrep/svindel og som må tettes før løsningen kjøres i gang (hvilket tar tid, og som DNB ikke tør å gå ut med)

 

Jeg vet jammen ikke hva som er værst, men hvem kan ha tillit til at en finanstjeneste med denne kvaliteten er trygg nok til å håndtere pengetransaksjoner til 1.6 millioner norske Vipps-brukere."

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...