Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 DNB sliter med å ta opp tjenesten, som har vært nede i snart et døgn.Vipps så sluttet tjenesten å fungere Lenke til kommentar
Polle_2 Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Når du skrur det sammen med tyggegummi og minestreng så blir resultatet deretter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Når du skrur det sammen med tyggegummi og minestreng så blir resultatet deretter 200 indere som jobber 16 timer i døgnet er uenig med deg. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Min forening gikk over fra privatappen til Vipps for bedrift og foreninger forrige uke. Vi synes så langt at bedriftsløsningen (som koster gebyr) er dårligere enn privatløsningen. Vi får ingen bekreftelse på at betalingen er gjennomført før i form av en rapport som kommer en dag eller en uke etterpå, og det tar fire dager før pengene dukker opp på konto. I privatappen skjer begge øyeblikkelig. Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Når du skrur det sammen med tyggegummi og minestreng så blir resultatet deretter200 indere som jobber 16 timer i døgnet er uenig med deg. 4800 timeverk senere og problemet er fremdeles ikke løst..... gleder meg til det kontantløse samfunn. 5 Lenke til kommentar
AlexOdegaard Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Vi har våre beste folk på saken... https://www.youtube.com/watch?v=Fdjf4lMmiiI Lenke til kommentar
E32IF3SH Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 चलो, चलो कुछ संख्या पंच चलो! 1 Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Er det noe en teknisk inkompetent forretning ikke har behov for så er det en gjeng med nikkedukker på drift og utvikling, men det er gjerne det de ønsker å kjøpe seg gjennom disse outsourcing prosjektene. Pendelen snur nok snart, men alle skal jo selvfølgelig prøve det selv først. 1 Lenke til kommentar
5VU0NL2D Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Inderne har gått med på å jobbe overtid i kveld for å fikse problemet. 3 Lenke til kommentar
PVWBZE4G Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 "Vi er på spor av problemet, men så langt har ikke det vi har forsøkt ført fram" Det har de hevdet siden i dag tidlig. Dette lukter et så alvorlig sikkerhetsbrudd at de har valgt å stenge tjenesten. 2 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Min forening gikk over fra privatappen til Vipps for bedrift og foreninger forrige uke. Vi synes så langt at bedriftsløsningen (som koster gebyr) er dårligere enn privatløsningen. Vi får ingen bekreftelse på at betalingen er gjennomført før i form av en rapport som kommer en dag eller en uke etterpå, og det tar fire dager før pengene dukker opp på konto. I privatappen skjer begge øyeblikkelig. Nei, man har aldri fått penger øyeblikkelig inn på konto. Aldri! Bankene snakker ikke sammen mer enn 3-4 ganger i døgnet, så det er fysisk umulig for DNB å sende penger via et kredittkort til min private bankforbindelse utenfor disse få tidspunktene pr døgn. (Betalingen er i bunn og grunn en overføring fra kredittkort X til kontonr Y. Husk det!) Riktignok får jeg en melding i Vipps-appen om at noen har betalt meg penger, men i nettbanken vises som oftest ingen overføring før dagen etter. Hvis noen overfører utenfor arbeidsdag (helger og helligdag), må jeg vente helt til neste arbeidsdag før pengene er på konto … Ikke mye vipps og kjapt. Men for all del; jeg får beskjed i selve Vipps-appen sporenstraks. Hvis det var verdt noe ,-) (Mulig kunder i DnB er heldigere, og blir godskrevet kontoen øyeblikkelig selv om pengene betalers kredittkort ennå ikke har kommet frem. DnB har såklart denne mulighet for egne kunder. Men selve overførselen skjer ikke før flere timer senere!) Lenke til kommentar
PVWBZE4G Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Meget bra kommentar på DNBs Facebook-side: "Dette må vel grense til verdensrekord i nedetid for en banktjeneste? At DNBs innleide konsulenter ikke har klart å rette opp i feil må tyde på et av følgende: 1) svært dårlig, teknisk arkitektur i løsningen 2) teknisk personell med svært lav kompetanse på løsningen 3) manglende rutiner for drift og restore ved feilsituasjoner 4) et gigantisk sikkerhetshull som har vært utsatt for angrep/svindel og som må tettes før løsningen kjøres i gang (hvilket tar tid, og som DNB ikke tør å gå ut med) Jeg vet jammen ikke hva som er værst, men hvem kan ha tillit til at en finanstjeneste med denne kvaliteten er trygg nok til å håndtere pengetransaksjoner til 1.6 millioner norske Vipps-brukere." 4 Lenke til kommentar
E32IF3SH Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hvordan ser arkitekturen ut? Hvordan ser teknologistacken ut? Synes digi kan grave litt mer i denne saken.. DnB har brukt tre måneder på utvikling i India og store beløp på markedsføring. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå