Gå til innhold

Internet explorer spørsmål i Windows 10

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg synes det er veldig uvandt å bruke Windows 10.

Bruker to nettlesere, chrome og IE 10.

Explorer så irriteres jeg over søkefeltet. Når jeg skal skrive inn en adresse så får jeg det opp midt på skjermen etter at det så blir flyttet helt opp. Kan jeg endre på dette, eventuelt hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror kanskje problemet er at du tror du bruker ie, men bruker egentlig edge?

Edge har søkefeltet i "midten" som du sier, men IE har fortsatt den gamle adresselinjen oppe. - Edge har blitt standard "e" ikon i Win10, men du finner fortsatt Internet Explorer i start-menyen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Søkefelt i midten av siden som flytter seg oppover er en uting nettlesere begynte med for å trene opp brukere til å bruke adressefeltet som et søkefelt. Nettleserene tjener penger per-søk per-bruker, så de gjør det som kan gjøres for å øke antall søk. Desverre skaper det noen ganger en ganske rar brukeropplevelse.

Lenke til kommentar

Søkefelt i midten av siden som flytter seg oppover er en uting nettlesere begynte med for å trene opp brukere til å bruke adressefeltet som et søkefelt. Nettleserene tjener penger per-søk per-bruker, så de gjør det som kan gjøres for å øke antall søk. Desverre skaper det noen ganger en ganske rar brukeropplevelse.

Dere har helt rett. Jeg bruker selvfølgelig egde og jeg synes det er irriterende med dette søkefeltet.

Finns det noen måte å fjerne dette på?

Lenke til kommentar

Bare bruk Internet Explorer i stedet for Edge, når du ikke bruker Chrome?

Edit: IE er også installert på PCen, men ligger i "All Programs". Edge er pinned til taskbar.

Ja, det fant jeg ut av, eneste jeg følte var at IE var en del tregere enn Egde? Kan det stemme?

Lenke til kommentar

Det kan stemme. Edge er jo den nye nettleseren fra Microsoft, vil være helt naturlig at den er raskere enn Internet Explorer som har eksistert lenge.

Syns den er helt grei altså, men ja er noen små ting som irriterer meg som blant annet dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...