smas190 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 skal han begynne igjen nå? Jon Lech Johansen har lansert et lite program som omgår kopisperren på det beskyttete musikkformatet Apple benytter i sin iTunes-tjeneste. itavisen.no Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 denne gangen har han gjort mere enn å lage gui iallefall Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Han har vel lite å bruke tiden på. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Kult men han kommer til å grave sitt eget grav. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Flott med idealister! Håper han fortsetter å lage ******skap for kapitalmakta! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Noen som har testet dette programmet han skal ha laget? Er vel det samme som myitunes, er det ikke? Lenke til kommentar
Kraken Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Kult men han kommer til å grave sitt eget grav. Det viktigste er at man har det gøy mens man graver. Men jeg tror vår alles DVD Jon legger noe annet i gøy enn resten av oss. Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 tenk deg han om 10år når han har vokst fra nerdetilverelsen (vertfall litt) og fått seg dame! "mamma, pappa, dette er DVD-Jon den nye kjæresten min", det navnet kommer til å henge igjenn ganske lenge vil jeg tru! Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Haha, PR-kåt er han ;D "bare saksøk meg" stod det på VG. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 hva var det han gjordet igjen egentlig? har han kunnskaper eller ikke? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 QuickTime for Windows AAC memory dumper er ikke det samme som MyTunes. Siterer http://www.theregister.co.uk/content/4/34141.html : "While he hasn´t decrypted the DRM that Apple uses, he has produced a simple Windows command line utility which will install a DLL which dumps the output of a QuickTime stream to a file." Det eneste MyTunes gjør er å gjøre det enklere å overføre musikkfiloer i nettverk, men funker ikke i det hele tatt med kopibeskyttede filer om jeg har forstått folk rett. eg vil si JJ har peil, og han har baller som få. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 denne gangen har han gjort mere enn å lage gui iallefall Jeg skjønner ikke at han har fått så mye kritikk for at han "bare" lagde grensesnittet til deCSS (eller hva det nå het). Det var jo ikke det som var poenget. Poenget var at han faktisk våget å stå fram med navn og la seg bli saksøkt av filmindustrien (noe de andre ikke våget). Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jepp, Jon har baller av stål! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Glimrende gjort av DVD-Jon. Så vidt jeg vet har han ikke publisert prgorammet, men kun kildekoden som kan kompileres til programmet som kan bli et nyttig verktøy for andre som vil implementere det i videre for å kunne konvertere I-Tunes låter man allerede har kjøpt og betalt. Mao. samme prinsippet som med DeCSS som hadde potensiale til å konvertere VOB-filer fra DVD'er til andre typer filer. Så vidt jeg kan se har han heller ikke nå gjort noe ulovlig. Kun åpnet for muligheten til å konvertere musikk/filmer man selv eier til et annet format. Dette kan selvsagt brukes til backup eller kopiering til privat bruk (Begge deler er lovlig i hht norske lover). Det eneste ulovlige jeg kan se er om brukeren av det ferdigkompilerte programmet selv velger å dele de konverterte filene med ukjente. Det er altså brukeren som evt kan begå noe ulovlig, og ikke DVD-jon. Jeg finner desverre ikke noen gode analogier jeg kan bruke for å illustrere DVD-jons arbeid, men det kan kanskje noen av dere. PS. Hva var definisjonen/forskjellen på hacker og cracker igjen? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ikke kall ham DVD-Jon, han har sannsynligvis ingen kunnskap om DVD-er. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ikke kall ham DVD-Jon, han har sannsynligvis ingen kunnskap om DVD-er. Hva har det med saken å gjøre? Men jeg er enig i at en ikke skal kalle ham DVD-Jon, ene og alene fordi det ikke er navnet hans! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 det er jeg imot.. DVD-jon er det eneste navnet vi har for å kjenne han igjen... Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 det er jeg imot..DVD-jon er det eneste navnet vi har for å kjenne han igjen... Mange vil også kjenne ham igjen som Jon Lech Johansen... BTW; OMFG! Ugly smilies Eneste av de kule som er igjen er jo og ! Tsk tsk... Lenke til kommentar
runeb Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hvorfor ikke slutte totalt med etternavn på folk i mediene. Så kan de bli omtalt etter hva de er kjent som heller. Så slipper vi å lure på hvem de er. F.eks.: Statsminister-Kjell Konge-Harald Fotball-Egil Satanist-Varg Rimi-Hagen FRP-Karl Terrorist-Osama Pedo-Michael Idol-Kurt Bil-Petter Krigsforbryter-Slobodan Noen av disse er jo faktisk i bruk også.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå