Gå til innhold

Problemer med AP!

Anbefalte innlegg

Hei, har seg slikt at vi akkurat har fått oss 300/300 linje fra Altibox, siden hjemmesentralen står i kjelleren så er det lagt opp tp kabler i veggen til forskjellige steder i huset. 

Det går 1 kabel fra hjemmesentralen til en switch, og derifra til forskjellige steder i huset. 

I 1. Etasje er det en router og den fungerer akkurat som den skal, men så skulle jeg gjerne hatt nett nede i et annet rom i kjelleren også, og det er der problemet kommer. 

Har kjøpt meg en AP, men kan kjøres som "Range Extender" og router også. 

Når jeg prøver å koble meg til med aksesspunktet så skjer det ingenting, og det er umulig å spore opp den nye ip adressen ap'n får. 

På hjemmesentralen er DHCP slått av og står i bro-modus, routeren i 1. Etasje har aktivert DHCP. 

Så spørsmålet er, hvor finner jeg den nye adressen til aksesspunktet?  :grin2: 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går 1 kabel fra hjemmesentralen til en switch, og derifra til forskjellige steder i huset.

På hjemmesentralen er DHCP slått av og står i bro-modus, routeren i 1. Etasje har aktivert DHCP.

Når hjemmesentralen står i bro-modus får du bare 1 IP-adresse, så da må du koble ruter før switch.

Ikke sikkert dette er svar på det opprinnelige spørsmålet, men det er advarsel om en feilkilde.

For å finne IP-adressen til enhetene på nettverket kan man f.eks.bruke Fing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...