Gå til innhold

Billige steder å reise på ferie?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 17 år gammel jente som ikke har så mye erfaring med reising. Jeg har veldig lyst til å dra på en tur med kjæresten min når jeg fyller 18, men vet ikke helt hvor da kunne ha dratt. Jeg leter etter et sted som er billig å reise til og billig når det gjelder mat og overnatting osv. Er det noen som har noen ideer til hvor vi kunne dratt eller noen erfaringer og tips til ei som ikke har reist så mye? Jeg er åpen for mye forskjellig! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telt i hagen er billig og matprisene blir nesten identiske med de her hjemme :)

Sånn seriøst så er det ikke særlig billig i noen av storbyene lenger, selv i østeuropa. Det som lønner seg er å dra på biltur og overnatte i utkanten av byene. Da får man også sett mye mer av landet man drar til. Joa, slitsomt sier noen, men hvis man regner en uke så trenger man ikke kjøre mange timene om dagen for å få sett gjennom Tyskland og Polen for eksempel.

Lenke til kommentar

Telt i hagen er billig og matprisene blir nesten identiske med de her hjemme :)

Sånn seriøst så er det ikke særlig billig i noen av storbyene lenger, selv i østeuropa. Det som lønner seg er å dra på biltur og overnatte i utkanten av byene. Da får man også sett mye mer av landet man drar til. Joa, slitsomt sier noen, men hvis man regner en uke så trenger man ikke kjøre mange timene om dagen for å få sett gjennom Tyskland og Polen for eksempel.

Hmm, telt i hagen skal jeg faktisk vurdere! 

Det er ikke så viktig for meg å reise til storbyer, eller steder folk typisk reiser på ferie. Bilferie høres faktisk ganske kjekt ut, bare et problem; har ikke bil. 

Lenke til kommentar

Jeg tror den beste løsningen er å se etter en billig chartertur. F.eks. på restplass.no finner jeg charterturer til Hellas for ca 2500 kroner per person og det er for 10 dager. 

De resterende kostnadene kan bli redusert ved å ikke spise på resturant, ikke leie bil og organisere aktiviteter selv.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er en 17 år gammel jente som ikke har så mye erfaring med reising. Jeg har veldig lyst til å dra på en tur med kjæresten min når jeg fyller 18, men vet ikke helt hvor da kunne ha dratt. Jeg leter etter et sted som er billig å reise til og billig når det gjelder mat og overnatting osv. Er det noen som har noen ideer til hvor vi kunne dratt eller noen erfaringer og tips til ei som ikke har reist så mye? Jeg er åpen for mye forskjellig! 

Anbefaler deg supersaver. Dersom du har fast inntekt, så kan du nedbetale turer der dersom du ikke har nok penger til turen tilgjengelig. Men det er ikke noe smart, for man sitter lenge på en gjeld med høye renter med å gjøre det. Men jeg har brukt den løsningen for å komme meg på ferier.

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Estland er fremdeles ganske billig, både når det gjelder å bo, spise, drikke og å komme seg til (buss/tog til Stockholm, båt derfra).  Den historiske gamlebyen i hovedstaden Tallinn er et fantastisk flott og romantisk reisemål.  Der finner dere alt fra ungdomsherberger til dyre hoteller og restauranter i alle prisklasser.  Søk på Tallinn på TripAdvisor etc og se om det er noe som frister.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Anbefaler deg supersaver. Dersom du har fast inntekt, så kan du nedbetale turer der dersom du ikke har nok penger til turen tilgjengelig. Men det er ikke noe smart, for man sitter lenge på en gjeld med høye renter med å gjøre det. Men jeg har brukt den løsningen for å komme meg på ferier.

Så du anbefaler noe du synes ikke er smart?

Har man ikke penger til ferie, reiser man ikke på ferie. Enkelt og greit. Tar man opp lån for å dra på ferie er du en kandidat til Luksusfellen på TV3.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville tatt biltur med en bil det er mulig å overnatte i evt camping.

Det er slike turer man ikke kan gjøre senere med barn og man blir "eldre og ikke gidder lengre.

Da trenger dere bare penger til drivstoff, bom og slike ting samt mat.

Kommer veldig mye rundt om i Europa på en dags kjøring i ene eller andre retningen og

mye mye mer spennende enn chartertur på hotell i hellas sammen med drita fulle folk du ikke vil se igjen.

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt biltur med en bil det er mulig å overnatte i evt camping.

Det er slike turer man ikke kan gjøre senere med barn og man blir "eldre og ikke gidder lengre.

Da trenger dere bare penger til drivstoff, bom og slike ting samt mat.

Kommer veldig mye rundt om i Europa på en dags kjøring i ene eller andre retningen og

mye mye mer spennende enn chartertur på hotell i hellas sammen med drita fulle folk du ikke vil se igjen.

Overnatter dere på ungdomsherberger rundt om møter man også mye hyggelige folk og med bil kan dere få medpassasjerer 

deler av strekningen som mot litt betaling 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...