Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fremgangsmåte ved åpen henvisning fra fastlege

Anbefalte innlegg

Etter noen besøk hos fastlegen min, så fikk jeg henvisning til en urolog. Det vil si; fastlegen skrev ut noen papirer angående problemet mitt, og la det i en konvolutt og skrev "urolog" på konvolutten.
Jeg har ingen erfaring med henvisninger før, men er det slik å forstå at konvolutten med innhold er selve henvisningen? Jeg fikk beskjed om at jeg selv måtte oppsøke en urolog da jeg ba om henvisning et annet sted enn der fastlegen holder til. Jeg er også ganske sikker på at han sa at jeg måtte gå til en privat urolog.

Hvordan går jeg nå frem for å bestille time? Jeg finner flere private urologer via google, men hvor finner jeg de offentlige? Og holder det bare å ta med konvolutten når jeg har fått time?

Setter forøvrig også stor pris på om noen kan si noe om hva forventet ventetid for time er både privat og offentlig. Bor i Oslo.

Anonymous poster hash: 9f217...c7a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Papiret legen skrev, søknaden i konvolutten er selve henvisningen. Den tar du enten med, eller du sender den til urologen. Det er smart å ringe på forhånd og høre hvordan urologen vil ha det, ventetider og sånt.

En urolog med driftsavtale i Oslo finner du her: http://www.helse-sorost.no/pasient_/avtale_/avtalespesialister_

Så kan du google disse og se om de får omtaler på nett og om omtalene i fall virker troverdige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...