Gå til innhold

Bompenger

Ragnar115

Anbefalte innlegg

Det står feks. at det koster 19,- inn i Bergen (om man ser vekk i fra rushet). 

Betaler man mer eller mindre med bruk av sånn "autopass"?`Noen som mente at man får 10% av den summen som står, men er veldig usikker. 

Lurer forøvrig på om du betaler for fakturaen og kostnadene det tar dem når man ikke har autopass og på hvor mye det egentlig er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første papirfaktura er som regel gratis. Du får da tilbud om å opprette e-faktura og/eller avtalegiro når du betaler den. Videre papirfakturaer pleier å få gebyr, vanligvis rundt 45 kr.

Du kan ofte få 10% rabatt om du oppretter en avtale med bomselskapet. Da trenger du en bombrikke. Denne får du mot et depositum på 200 kr fra det selskapet du tegner din første avtale med. Det blir da ditt hovedselskap. Du kan tegne avtaler med flere selskap på samme bombrikke, men da vil de sende deg egen faktura/e-faktura/avtalegiro. Alle passeringer som gjøres hos selskap du ikke har direkte avtaler med kommer på fakturaen fra hovedselskapet. F.eks:

Jeg har hovedavtale i Bergen og en ekstra for Oslo/Akershus. Fakturaen fra Bergen inneholder alle passeringene utenom Oslo/Akershus som kommer på egen faktura. Da får jeg 10% rabatt i Oslo og i Bergen.

En annen fordel med bombrikke er at du som regel kan kjøre inn og ut av bomringen flere ganger i løpet av en time uten å bli belastet mer enn en gang. Uten bombrikke så blir du belastet for hver passering.

Lenke til kommentar
En annen fordel med bombrikke er at du som regel kan kjøre inn og ut av bomringen flere ganger i løpet av en time uten å bli belastet mer enn en gang. Uten bombrikke så blir du belastet for hver passering.

Aha, det viste jeg ikke :ohmy:

Endret av Sjulimann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hva er prisene for passering i bommene i Stavanger / Sandnes området?

Både med og uten brikke.

Og hva blir prisen på elbil?

Er det en oversikt / kalkulator noen plass?

Kalkulator for den nye bomringen finn du t.d. Her: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/0oGxG/Prov-var-bompengekalkulator

22/44 kr normal/rush frå oktober. Opptil 20% rabatt med brikke. Elbiltakst blir antakeleg 50% når staten opnar for at ein at ein kan kreva bompengar fra elbil.

Tenker du på dagens takst, er den 20 kr utan rabatt, 16 kr med forhåndsbetalt abonnement (20% rabatt) og 18 kr med etterskuddsbetalt brikke (10% rabatt)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Se på denne linken.

Dette er noe vi burde gjøre igjen.

https://www.nrk.no/rogaland/xl/bompengeseieren-som-kostet-50-millioner-1.14221747

Husk.Bompenger skulle aldri bli mer enn 10 kr å passere når de kom.Nå koster det 57 kr å passere inn til Oslo og snart går det ytterligere opp ved passering i rush tiden.

Dette er svindel fra regjeringen sin side,vi burde svindle de tilbake.

Men så sier mange,ta toget.

Det er vel og greit,men det er også den beste måten å miste jobben på da de alltid er forsinket.

Jeg skulle på inn til Oslo idag via tog for legebesøk.

Når jeg kom til stasjonen så gikk det ingen tog grunnet bygging på linja.

Så da ble det buss isteden.Dette resulterte i att jeg kom 30 min for sent til min avtale hos lege og da måtte jeg bestille ny time og betale 258 kr grunnet jeg kom alt for sent.

Nå skal jeg kjøpe meg bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...