Anterialis Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Hei! Jeg er ute etter en dedikert fotoskriver. Jeg har en Epson 730wd, men denne får jeg ikke til å skrive ut særlig bra. Feilskjær i farger og undereksponert. Årsaken er sikkert at jeg bruker piratblekk, men da jeg printer 98% dokumenter/tekst føler jeg ikke det er verdt å kjøpe originalblekk kun for bildeutskrift en sjelden gang. For mange år tilbake hadde jeg en sublimeringsprinter (10x15cm) fra Dell som fungerte greit. Er disse å få tak i fremdeles? Hva er å anbefale dersom jeg i utgangspunktet kun trenger en printer til 10x15 størrelse for best mulig fotokvalitet og korrekte farger etter korrigering i Lightroom på min iMac 27" late -13? Dedikert A4 fotoprinter? Pris ca 1500kr. Takk for hjelp Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Sanyo DVP-P1EX er veldig kjekk. Litt vrien å få tak i, men mulig. Har hatt min i ca 5 år nå. Lager postkort rett fra minnekort. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Takk for godt forslag:) Andre forslag? Hvorfor er dette så vanskelig å finne på nett? Er det svært upopulært? Hva gjør dere som ønsker gode 10x15 utskrifter? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Det er vanligvis enklere og billigere å levere inn bildene til noen som trykker/printer profesjonelt. Bedre resultat; og så slipper man å bruke penger på noe som blir stående ubrukt 99% av tiden. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 26. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2016 Men hvordan vet jeg at utskriftene da blir akkurat som jeg ser dem på min iMac skjerm? (om jeg leverer inn / fremkalling) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Hvis du får kalibrert skjermen din kan du være ganske så sikker på at det blir veldig likt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 (endret) Canon har /har hatt flere dedikerte kompakte skrivere "100 x 148mm" til dette formålet og skal du ha utskrift mer lang levetid og best mulig farge-gjengivelse så bruk originalt blekk. Endret 27. juni 2016 av Nautica 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Men hvordan vet jeg at utskriftene da blir akkurat som jeg ser dem på min iMac skjerm? (om jeg leverer inn / fremkalling) Har man kalibrert skjerm; og bruker seriøse aktører for å skrive ut så skal dette blir veldig nært. Avviket blir vanligvis mye større når man roter med fargeprofiler til egen skriver; det er et komplisert fagfelt, og de seriøse aktørene bruker svært dyrt utstyr som blir kalibrert regelmessig av folk som kan dette. Du vil antagelig skrive ut ganske mye før du kommer i nærheten selv (om du noensinne kommer i nærheten). Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2016 Takk for gode tilbakemeldinger! Er det tilfeldigvis noen som vet hvordan jeg kalibrerer skjermen til min iMac 27" -13? Lenke til kommentar
buundi Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Canon har /har hatt flere dedikerte kompakte skrivere "100 x 148mm" til dette formålet og skal du ha utskrift mer lang levetid og best mulig farge-gjengivelse så bruk originalt blekk. Vet du hvor mange fotopapir det er plass til i arkmateren i disse? Jeg er på jakt etter en dedikert 10x15 skriver med plass til flest mulig ark. Trenger ikke å være dedikert 10x15 men helst ganske kompakt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Dessverre så vet jeg ikke det. Lenke til kommentar
tow Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Canon har /har hatt flere dedikerte kompakte skrivere "100 x 148mm" til dette formålet og skal du ha utskrift mer lang levetid og best mulig farge-gjengivelse så bruk originalt blekk. Vet du hvor mange fotopapir det er plass til i arkmateren i disse? Jeg er på jakt etter en dedikert 10x15 skriver med plass til flest mulig ark. Trenger ikke å være dedikert 10x15 men helst ganske kompakt. 54 http://www.bhphotovideo.com/c/product/1056714-REG/canon_8568b001_rp_108_color_ink_paper_set_108.html Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Canon har /har hatt kompakte mobile skrivere som bruker batterier/12V hvis det også er interessant, har dessverre ikke fulgt med på disse skrivere på lenge så har ikke inngående kjennskap pr. dags dato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå