mirene Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har en 8 GB HD som inneholder Windows. Denne vil jeg gjerne ha klonet/kopiert over til en 160GB Maxtor Hd der den første partisjonen er på 10 GB og den andre partisjonen,inneholder resten av HD'en Mitt spørsmål er : Hvordan får jeg klonet/kopiert det som er på 8GB hard disken,over på 10GB partisjonen,på den nye HD. Jeg har prøvd å lage en image fil med Norton Ghost. Det gik jo greit. Men den Norton Ghost godtar ikke at jeg prøver å velge den partisjonen (10GB) som destinasjon,når jeg skal legge inn imagen på den nye 10GB partisjonen Det blir bare grå farge på "neste" Kun hvis jeg velger hele HD på 160GB blir det svart farge på "neste" og jeg kan gå videre. Men det vil jeg jo ikke.Jeg vil kun bruke 10GB Partisjonen. Også om jeg velger å "clone" i Norton Ghost,så er alle partisjoner "grå" og kan ikke markeres. Kun hele disken. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil :grine: Fint om noen kan hjelpe :-) Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Kan det være at den partisonen du vil klonne Windows til er en partisjon som det ikke går an å starte fra? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Er partisjone som du skal legge image file på formatert? Er en stund siden jeg har brukt ghost. Husker ikke om du kan legge image filen på annet en FAT filsystem. Er det en NTFS partisjon du prøver å legge den på? Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Normalt må windows ligge på oppstarbar(bootable) partisjon, vanligvis C: Laget du en oppstartbar patrisjon på den nye HD'en? hvis ikke får du prøve det. Det er mulig at HD'en må være satt opp som master. Kanskje du må bytte om på dem. Husker ikke helt. Om du ikke allerede har gjort det kan du lage en Ghost-diskett og klone derfra. Det står mye nyttig i manualen, mulig du finner noen råd der. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Soiller ingen rolle om partisjonen er formatert eller ikke. Does a Drive Need to be Formatted as FAT Before Ghost Can Restore an Image to It? Solution: Ghost does not care what kind of partition is on the destination drive. It will dynamically create partitions to suit the requirements of the partitions in the image. Formatting the drive first is unnecessary, as Ghost will overwrite the drive and build the boot record and file system from scratch. Lenke til kommentar
soelvberg Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Når du skal ghoste kan du velge om du skal bruke "partition" eller "disk" to "image" eller "disk" Du må bruke partition... Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Boot med en Emergency repair disk, er mye lettere å jobbe i DOS-utgaven av Ghost. Dette skal funke fint. Bruker Ghost på jobb og hjemme, og er ikke noe prob for meg. Erfarer at windowsklienten er ganske sær. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Når du skal lage en ghost-image må du lagre på en annen partisjon på samme harddisk som OS er på fra før, eller man kan skrive til CD/DVD. Det siste har jeg ingen erfaring med. Prøvde for en stund siden å lage et image fra en 20GB disk og lagre det på en 120GB, begge uten partisjoner. Dette gikk ikke, og Norton sa jeg måtte lagre på samme harddisk, men på en annen partisjon. Vet ikke helt om det går å lagre på en harddisk i det hele tatt, du får bare prøve deg frem. Beste er vel å legge inn på nytt på din 160GB.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå