Gå til innhold

7650, Bluetooth, A/V Link og støy

kingvald

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe meg med følgende problem:

Har satt opp trådløs overføring fra PC (2 etg.) til tv/stereo i stue (1.etg.). Bruker Thomson A/V Link. Selve overføring av lyd og bildet fungere prikkfritt.

Tanken var å bruke mobilen - N7650- (bluetooth) til å styre pc'en fra stua. Genialt å ha tilgang til hele mp3 samlingen samt kunne vise bilder/se film med noen tastetrykk på mobilen ikke sant? Joda dette fungere også utmerket bortsett fra en ting:

Når jeg aktiverer bluetooth på mobilen forstyrrer dette signalet på A/V linken slik at det blir umulig å se på bilder/høre musikk.

Noen som har noen tips til hvordan dette problemet kan løses?

IAK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe tilsvarende oppsett men med "Trust" AV-link. Alt jeg kan si er at det er noe dritt når det gjelder forstyrrelser. Følgende lager forstyrrelser på mitt bilde/lyd: Mikro, wlankort på bærbar, trådløs joystick og fjernkontroll(IR)!!

Har ikke testet bluetooth samtidig som jeg ser på TV men det forstyrrer sikkert det også.

Eneste løsningen for min del er å ikke benytte meg av de forstyrrende elementene samtidig. Det trådløse joystick interfacet må kobles helt fra, samme gjelder WLan kortet i den bærbare. :shrug:

Derfor er jeg på utkikk etter en Wlan overføring av selve lyden/bilde men har ennå ikke funnet noe som er akkurat slik jeg vil ha. Det nærmeste jeg har sett hittil er denne:

http://ulises.adam.es/smc/wmr/english/products.asp

Lenke til kommentar

Støyprobleme skyldes at wlan, bluetooth + div. annet trådløst utstyr benytter samme radiofrekvens, dvs. sånn ca. 2,4GHz pga. internasjonale bestemmelser. I tillegg ligger microens frekvens på rundt det samme og vil derfor kunne skape støy. Derimot at en ir-fjernkontroll slår inn høres merkelig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...