kingvald Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hei, håper noen kan hjelpe meg med følgende problem: Har satt opp trådløs overføring fra PC (2 etg.) til tv/stereo i stue (1.etg.). Bruker Thomson A/V Link. Selve overføring av lyd og bildet fungere prikkfritt. Tanken var å bruke mobilen - N7650- (bluetooth) til å styre pc'en fra stua. Genialt å ha tilgang til hele mp3 samlingen samt kunne vise bilder/se film med noen tastetrykk på mobilen ikke sant? Joda dette fungere også utmerket bortsett fra en ting: Når jeg aktiverer bluetooth på mobilen forstyrrer dette signalet på A/V linken slik at det blir umulig å se på bilder/høre musikk. Noen som har noen tips til hvordan dette problemet kan løses? IAK Lenke til kommentar
kingvald Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Ingen som har tilsvarende oppsett hjemme? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har noe tilsvarende oppsett men med "Trust" AV-link. Alt jeg kan si er at det er noe dritt når det gjelder forstyrrelser. Følgende lager forstyrrelser på mitt bilde/lyd: Mikro, wlankort på bærbar, trådløs joystick og fjernkontroll(IR)!! Har ikke testet bluetooth samtidig som jeg ser på TV men det forstyrrer sikkert det også. Eneste løsningen for min del er å ikke benytte meg av de forstyrrende elementene samtidig. Det trådløse joystick interfacet må kobles helt fra, samme gjelder WLan kortet i den bærbare. Derfor er jeg på utkikk etter en Wlan overføring av selve lyden/bilde men har ennå ikke funnet noe som er akkurat slik jeg vil ha. Det nærmeste jeg har sett hittil er denne: http://ulises.adam.es/smc/wmr/english/products.asp Lenke til kommentar
Samot Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Støyprobleme skyldes at wlan, bluetooth + div. annet trådløst utstyr benytter samme radiofrekvens, dvs. sånn ca. 2,4GHz pga. internasjonale bestemmelser. I tillegg ligger microens frekvens på rundt det samme og vil derfor kunne skape støy. Derimot at en ir-fjernkontroll slår inn høres merkelig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå