Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Den hvite gelelignende massen i øyekroken

Anbefalte innlegg

Hva er den hvite gelelignende massen man har i øyekroken om morgenen?

Jeg er veldig plaget med dette og har store mengder av dette hele dagen. Noen ganger størkner det å lager problemer med øyet, mens andre ganger henger dette hvite stoffet på kryss og tvers i øynene og hemmer synet - jeg må da skylle øyet med vann eller øyedråper.

Jeg er plaget sommer som vinter og øyelege finner ikke noe galt men konstaterer bare at det er slik.

(Dårlig lege?)

Etter oppfordring bruker jeg kunstig tåreveske uten at det hjelper.

Anonymous poster hash: 5cd7f...cd9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig plaget med dette og har store mengder av dette hele dagen. Noen ganger størkner det å lager problemer med øyet, mens andre ganger henger dette hvite stoffet på kryss og tvers i øynene og hemmer synet - jeg må da skylle øyet med vann eller øyedråper.

Vasker du ikke trynet/øynene om morgene til vanlig? Vask øynene, problem solved.

Lenke til kommentar

Er masse når jeg våkner om morgenen, så må dra hvite slintrer ut av øya for å se, samt at de fester seg i øyevipper etc. Om natten kan de hardne og rive opp hornhinnen. 

Jeg klør ikke i øya og har ikke allergi. Like ille vinter som sommer.

Etter dusj så kommer dette tilbake utpå dagen og da må jeg stadig gni for å få dette ut. Jeg kan kjenne at det tykner til i øynene. Jeg vasker med stadig i ansiktet med vaskeklut og bruker spesielle våtservietter for øynene, uten at det hjelper.

Det har blitt verre år for år, og har ikke plutselig oppstått. Jeg bruker i periodevis Kloramfenikol og da synes jeg det er NOE bedring akkurat de dagene jeg bruker dette, men vi snakker ikke vanlig øyebetennelse her iflg. øyelegen.

Anonymous poster hash: a9a6a...15b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...