Gå til innhold

Apple gjør HTTPS til et krav


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette stiller jeg meg helhjertet bak. Det finnes rett og slett ingen grunn til ikke å bruke TLS i disse dager.

 

Jeg har en Arduino som kan snakke HTTP med den lokale Raspberry Pi-serveren. De snakker i klartekst. Jeg synes det er skikkelig OK å slippe mas med CA og CA-chain. For ikke å snakke om at Arduinoen ikke kan snakke TLS.

 

Men jeg ser at det er et rimelig smalt use-case. Men det finnes altså situasjoner hvor det ikke er mulig å bruke TLS.

Lenke til kommentar

Jeg har en Arduino som kan snakke HTTP med den lokale Raspberry Pi-serveren. De snakker i klartekst. Jeg synes det er skikkelig OK å slippe mas med CA og CA-chain. For ikke å snakke om at Arduinoen ikke kan snakke TLS.

Men jeg ser at det er et rimelig smalt use-case. Men det finnes altså situasjoner hvor det ikke er mulig å bruke TLS.

 

 

 

Joda, på en del embedded-løsninger er fortsatt ressursbruk et argument mot TLS, men mange av disse knytter seg jo til diverse web-tjenester (det er jo IoT, tross alt) slik at det vil nok tvinge seg frem her også etter hvert som webtjenester slutter å levere tjenestene sine uten TLS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...