Krist81 Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Morn!Spiller en del Arma 3 for tiden, kunne godt tenke meg å få litt mer frames enn jeg har nå.Normalt ligger jeg mellom 35-40 som laveste punkt.Jeg kjører 1920x1080 120hz.Lurer på å oppgradere skjermkort, da jeg tror det er svakeste punkt hos meg nå. Det jeg lurer på er hva ville vært en fornuftig oppgradering, og er det evt. noe annet som burde vært oppgradert?Intel i5 4690K 3.40@ 4.2016GB minne Samsung SSD Nvidia GTX 770 2GB primary Nvidia GTX 560ti 1GB for Physx Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 2 forskjellige skjermkort? Ikke rart det går tregt. GTX 1080 eller GTX 980 TI bør være stor oppgradering for deg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 980 Ti er ikke vits å kjøpe. Beste kort nå med tanke på pris/ ytelse er GTX 1070 som er et hakk raskere enn 980 Ti faktisk Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) 2 forskjellige skjermkort? Ikke rart det går tregt. Huh? Du er klar over Nvidia har støtte for nettopp dette her: å la et svakere skjermkort akkompagnere et kraftigere skjermkort for utelukkende å fokusere på PhysX? Det er dog ikke nødvendigvis noe særlig å trakte etter. Langt ifra alle spill støtter dette, og er det for stort gap mellom kortene kan det hende det svakeste kortet trekker hele greien ned. Endret 15. juni 2016 av srbz Lenke til kommentar
fflex Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Uten tvil nytt skjermkort som gjelder for deg. Her er det vel lommeboken som er avgjørende, rett og slett. Som nevnt så vil evt et GTX 1070 være en massiv oppgradering, og så får du gode deals på brukte GTX 970/980 på Finn.no om dagen. Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 2 forskjellige skjermkort? Ikke rart det går tregt. Huh? Du er klar over Nvidia har støtte for nettopp dette her: å la et svakere skjermkort akkompagnere et kraftigere skjermkort for utelukkende å fokusere på PhysX? Det er dog ikke nødvendigvis noe særlig å trakte etter. Langt ifra alle spill støtter dette, og er det for stort gap mellom kortene kan det hende det svakeste kortet trekker hele greien ned. 560ti er satt opp til kun å kjøre Nvidias Physx. Arma 3 støtter Physx. Har ikke prøvd å bare kjøre ett kort, men vil tro det tar litt load av 770-kortet som kjører grafikken. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Hva er budsjettet på skjermkort? (siden det er du trenger å oppgradere) Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Hva er budsjettet på skjermkort? (siden det er du trenger å oppgradere) Tanken var vel å holde seg under 2500-3000,- Litt nysjerrig på de nye kortene fra Amd som nettopp kom ut, har brukt Nvidia de siste år men irriterer meg grenseløst over at de nekter meg å kjøre 3d selv om jeg har skjerm som er 3d. Tvinges til å kjøpe Nvidias egen sender og briller etter en driver som kom ut for lenge siden. Før den kom ut fungerte 3d glimrende. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Hva er budsjettet på skjermkort? (siden det er du trenger å oppgradere) Tanken var vel å holde seg under 2500-3000,- Litt nysjerrig på de nye kortene fra Amd som nettopp kom ut, har brukt Nvidia de siste år men irriterer meg grenseløst over at de nekter meg å kjøre 3d selv om jeg har skjerm som er 3d. Tvinges til å kjøpe Nvidias egen sender og briller etter en driver som kom ut for lenge siden. Før den kom ut fungerte 3d glimrende. RX 480 må jo passe perfekt i forhold til ditt budsjett Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 Hva er budsjettet på skjermkort? (siden det er du trenger å oppgradere) Tanken var vel å holde seg under 2500-3000,- Litt nysjerrig på de nye kortene fra Amd som nettopp kom ut, har brukt Nvidia de siste år men irriterer meg grenseløst over at de nekter meg å kjøre 3d selv om jeg har skjerm som er 3d. Tvinges til å kjøpe Nvidias egen sender og briller etter en driver som kom ut for lenge siden. Før den kom ut fungerte 3d glimrende. RX 480 må jo passe perfekt i forhold til ditt budsjett RX 480 er bestilt, kommer vel i posten straks. Men.. Sitter å lurer på om jeg skal bestille ett til, prisen har jo allerede sunket en del siden jeg bestilte 2 x 480 skal vel kunne slåss litt med GTS 1080 etter hva jeg har sett i tester? Vet det kan være kranglete å kjøre 2 kort, men tenker jo litt på at Battlefield 1 skal kjøre DX12, da er det vel grei støtte for 2 kort der? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Gjør som du vil, har selv samme planer men ville ventet på: Asus Radeon RX 480 Strix 8GBDa orginal kjøleren til AMD gir ikke særlig god overklokking, og kan bli varm, men du må se ann om du har mulighet for crossfire, og kabinettet er stort nok. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) Rx 480 bruker veldig lite strøm, noe som betyr at kjølingen av både psu og skjermkort blir mindre belastet Strømforbruket er nede i 1/3 del av visse andre high end radeon gpuer. Endret 1. juli 2016 av Limbeck Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 1. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2016 Hovedkortet mitt er ett Asus Z97-A. Har en Corsair 750w psu. Kjøling er ikke noe problem, har overklokket prosessor med 800mhz, kun luftkjøling og likevel makstemp på 55 grader under benchmarks. GTX 770 har makstemp på 67grader. Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 4. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2016 Kjør på med to rx 480! #2 er på vei i posten nå Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Min skjerm er også på vei i posten Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) Da sitter jeg med 2 x RX 480. And it fails. Enkelt forklart, etter å ha prøvd å oppdatere Amds drivere med 2 kort montert i maskinen så nekter nå windows å identifisere kortene, uansett om jeg har ett eller to kort montert. Blir detektert som basic display adapter av windows. Har også prøvd å ta ut begge kort, starte med integrert skjermkort og fjerne alt av drivere. Nå er jeg tilbake på gtx 770, som fungerer helt fint. Gjør ett siste tappert forsøk på å få dette til å fungere, går det ikke så blir det retur av kortene og bestiller 1080 i stedet. EDIT : Retur er bestilt, blir bytte til Gainward GTX1080 Phoenix GS. Endret 8. juli 2016 av Krist81 Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 8. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2016 Kjører du win 8? Nei, windows 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå