Gå til innhold

Kloning av OS til ny SSD

Anbefalte innlegg

Har OS installert på en 120GB SSD, og kjøpte nylig en 480GB SSD. Forsøker å klone innholdet fra den gamle SSD-en over til den nye for å få mer plass på C:-disken, men får det ikke til.

http://prntscr.com/bgn5ge

Markert i blått er gammel SSD; rødt er ny SSD. Jeg klonte den gamle til den nye, men programmet har tydeligvis laget en 120GB partisjon på den nye SSD-en. Det var ikke helt planen. Hvordan får jeg brukt hele disken som main drive? Vil helst ha gratis software, men er villig til å betale hvis det absolutt er nødvendig. 

Ny SSD er fra Crucial. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Macrium (og muligens Windows diskbehandler også uten at jeg vet 100%) til å endre størrelsen på en partisjon inkl. systempartisjon.

Har du forsøkt å rett og slett skru av maskinen, nappe ut den gamle systemdisken, starte opp igjen og se hva som skjer?

Lenke til kommentar

Går helt greitt med Windows diskbehandler. Der kan du både utvide og redusere størrelsen på partisjoner.

Ved ren kloning vil alltid ny partisjon være lik den orginale i størrelser. Flere kloneprogrammer har dog muligheten til å utvide partisjonen til tilgjengelig plass ved selve kloningen, men da må man angi dette valget.

Endret av Bolson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...