Gå til innhold

ios 10 på iphone5 ?

Gjest Bruker-405938

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-405938

Hei!

Ser 5'n står nederst på listen over iphone som støttes. Synes den er litt treig idag med siste ios!

Noen andre som har betenkligheter med og legge inn ios 10 til høsten på iphone5?

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iphone 5 burde aldri fått iOS 9! Den er for treg allerede.

8 var også en smule for mye, 7 var perfekt.

Vil du at telefonen din skal bli like treig som 4s er med 8 og 9, så "oppgraderer" du  :)

iOS er blitt bloatware-mania, og man bør ha den siste telefonen for å kjøre siste iOS, så enkelt er det.

Endret av ozone
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

da tror jeg at jeg dropper 10'n

Hvor lenge vil ios9 være kompatibel med omverden?

Fikk nettopp mail fra viasat at viaplayappen deres ikke ville kjøre på min ipad1 med ios5 lenger. (De finner jo utav det utroligste)

Lenke til kommentar

Jeg ville ventet og sett. Det går ikke an å vurdere ytelse fra en developer-versjon da denne inneholder masse ekstra kode som ikke blir kjørt i endelig release. Det er ingen naturlov at nye OS er tregere enn gamle, selv om iOs historisk har blitt tyngre og tyngre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Vil du at telefonen din skal bli like treig som 4s er med 8 og 9, så "oppgraderer" du  :)

iOS er blitt bloatware-mania, og man bør ha den siste telefonen for å kjøre siste iOS, så enkelt er det.

ios er jo langt i fra Bloatware. iOs10 absolutt ikke siden man kan slette alle appene om man vil.

nyere iOS versjon kan også være raskere på eldre modeller, det har skjedd før, både med OSX og iOS

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

ios er jo langt i fra Bloatware. iOs10 absolutt ikke siden man kan slette alle appene om man vil.

nyere iOS versjon kan også være raskere på eldre modeller, det har skjedd før, både med OSX og iOS

Appene er jo ikke problemet, de tar jo ingen ressurser når de ikke er startet.

Problemet er alt som kjører i bakgrunnen. I iOS 10 vil vi se en haug med nye ting som skal gjøre livet lettere som er "on" hele tiden.

Always on Siri, Always synce'd dokumenter over hele Apple universet. Nytt filsystem med mye sterkere kryptering, hjemskjerm som slås på bare du løfter telefonen opp (da må noe ligge å sense hele tiden)

Pluss masse annet som du kan se på keynoten fra noen dager tilbake.

Jeg ville ikke tatt risken på iOS 10 på noe annet enn nyeste 6s, før evt. tester sier noe annet.

Som det antydes over, så er det ikke mulig å gå tilbake ved hjelp av sikkerhetskopi. Den gjelder kun innstillinger og dokumenter og slikt. Har man "oppgradert"  til 10 så kan man kun gå tilbake til 9.3.2 en kort periode. Så kommer du fra 8.3 som jeg er på, kommer du aldri tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Sikkert enklest og vente litt og se hva andre brukere opplever. Kjører ios8 på min mini 1. Har ikke opplevd noen problemer med gammel ios der. Mulig det er fornuftig og ha ios9 på iphone 5 , livet ut. Har hatt den i 4år til jul, så for min del så kan jeg være villig til og oppdatere

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...