Gå til innhold

Påkjørt på parkeringsplass

Frode789

Anbefalte innlegg

...

Gjensidige mener tydeligvis at dette ikke er så enkelt, da den andre part spiller på at hun bare "plutselig" så at jeg sto foran henne,

En bil er ikke "plutselig" forran deg på en parkeringsplass. Uansett hvor kjapt du rygger ut.

Her hadde jeg ikke viket en tomme. Sånne personer gjør meg drittlei. Gjør du noe feil/føkker man opp stå for det.

Her er det hun som har gjort en feil. Hun skal ta konsekvensen. Ikke F om jeg hadde latt det gå utover MIN egenandel og MIN bonus. Jeg kan fint betale for egene feil, men ikke pokker om jeg betaler for andres.

Endret av wampster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plutselig stod foran henne ... når hun allerede da har registrert at du har stoppet? Hører ikke ut som en særlig god forklaring spør du meg. (da tyder det i så fall på at hun ikke har fulgt med, hvis du plutselig er foran henne - utifra bildet skal man lett se om du rygger ut)

Spør de om dere kan få prøve en løgndetektor :)

Edit: Neste gang - ut og ta bilder :)

Tok noen bilder, men hun kjørte så fort, rakk bare å ta bilde av min egen bil (skadeomfang, hvordan min bil sto etter kollisjonen), men ikke noe som gir mer info om hennes posisjon etc. 

...

Gjensidige mener tydeligvis at dette ikke er så enkelt, da den andre part spiller på at hun bare "plutselig" så at jeg sto foran henne,

En bil er ikke "plutselig" forran deg på en parkeringsplass. Uansett hvor kjapt du rygger ut.

Her hadde jeg ikke viket en tomme. Sånne personer gjør meg drittlei. Gjør du noe feil/føkker man opp stå for det.

Her er det hun som har gjort en feil. Hun skal ta konsekvensen. Ikke F om jeg hadde latt det gå utover MIN egenandel og MIN bonus. Jeg kan fint betale for egene feil, men ikke pokker om jeg betaler for andres.

Nettopp, men det driter tydeligvis Gjensidige en lang marsj i. Men har trua på at klagen fører fram (I hope..)

Jepp, og hun bor til og med i samme blokk som meg, og hadde nervene å si "håper ikke dette gjør at vi ikke kan si hei i gangen lenger" haha, fy faen hun er kvalm altså! At hun klarer å sove på natta med den samvittigheten. 

Lenke til kommentar

Plutselig stod foran henne ... når hun allerede da har registrert at du har stoppet? Hører ikke ut som en særlig god forklaring spør du meg. (da tyder det i så fall på at hun ikke har fulgt med, hvis du plutselig er foran henne - utifra bildet skal man lett se om du rygger ut)

Tok noen bilder, men hun kjørte så fort, rakk bare å ta bilde av min egen bil (skadeomfang, hvordan min bil sto etter kollisjonen), men ikke noe som gir mer info om hennes posisjon etc.

...

Nettopp, men det driter tydeligvis Gjensidige en lang marsj i. Men har trua på at klagen fører fram (I hope..)

Jepp, og hun bor til og med i samme blokk som meg, og hadde nervene å si "håper ikke dette gjør at vi ikke kan si hei i gangen lenger" haha, fy faen hun er kvalm altså! At hun klarer å sove på natta med den samvittigheten.

Vurdert å få henne i samtale med skjult båndopptaker(mobilen), og lure henne til å innrømme faktiske forhold? Endret av toth
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at det er kjempelurt med dashcam både foran og bak som registrer hastighet på bilen , koster litt penger men herregud hvor lett det er å ordne opp i ting når man må...

Da skal man være klar over at man må vente litt før man starter å kjøre hvis man ikke har koblet det slik at cam er med strøm hele tiden - for det tar litt tid før det er oppe og går.

Finnes produkter som fikser dette , sånn i farta : https://www.blackboxmycar.com/collections/dashcam-battery-pack/products/cellink-battery-b

En annen ting som er greit å påpeke er at noen har bevegelsesensor og starter å filme når noe beveger seg i nærheten av bilen... Det er nettopp det som kan berge deg i slike situasjoner.

Lenke til kommentar

...

Vurdert å få henne i samtale med skjult båndopptaker(mobilen), og lure henne til å innrømme faktiske forhold?

Hun spiller dum ("jeg vet ikke hva som helt skjedde, så kan ikke ta på meg skylden for det da. Forsikringsselskapet får ordne opp".), men tror hun er helt klar over hva hun gjorde, så passer nok på hva hun sier..  Falske folk altså. 

Nå er forresten klagen sendt til Finansklagenemnda. Fingers crossed!! 

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Jeg forsto begge parter har samme selskap, så de sitter med regninga uansett - spm er bare hvem som skal betale egenandel. Da vil jeg tro den som henger mest på dem med fornuftige argumenter og ståpåvilje vinner frem til slutt. Det er hvertfall ikke vanskelig for dem å godta klagenemndas avgjørelse, de taper jo ikke penger uansett

Lenke til kommentar

Jeg forsto begge parter har samme selskap, så de sitter med regninga uansett - spm er bare hvem som skal betale egenandel. Da vil jeg tro den som henger mest på dem med fornuftige argumenter og ståpåvilje vinner frem til slutt. Det er hvertfall ikke vanskelig for dem å godta klagenemndas avgjørelse, de taper jo ikke penger uansett

De taper vel penger om den ene får full skyld, fordi da får jo ikke den andre egenandel eller bonus tap. Bonus tap er jo det som er mest kostbart, og med skylddeling for begge to bonus tap. Jeg vil f.eks gå fra å skulle ha 70% 2. år, til 40%... Som gir meg en dobling i årspremie. 

Men ja, er veldig plagsomt at det er samme selskap. Om vi hadde hatt forskjellig selskap hadde det i alle fall vært i deres interesse å hjelpe kunden sin best mulig. 

Lenke til kommentar

30% bonustap og ja - det vil vel fort lønne seg å betale selv i så fall. Men jeg hadde ikke gitt meg på denne, sto du stille så sto du stille.

Jepp.. Venter i spenning på svar fra FinKN. Hadde smakt så sykt godt om jeg hadde fått fult medhold, og hvor glad hun andre kjerringa hadde blitt da :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...