Gå til innhold

Kilder: De jobber 14-16 timer hver eneste dag hele uken gjennom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en som har sett med egne øyne hvordan ansatte fra f.eks HCL er satt til å jobbe i DnB kan jeg love at norsk arbeidsmiljølov brytes konstant. Problemet er ikke at DnB ikke vet hvor mye de jobber, DnB vil ikke vite hvor mye de jobber.

Snakk med alle på "gulvet" og de er fullstendig klar over hvordan arbeidsmiljøloven brytes med Indiske konsulenter. Som vanlig vil ledelsen stikke hodet i sanden og skylde på alle andre

Jeg er så glad jeg kom meg ut fra DnB, makan til møkkakultur å jobbe i har jeg aldri opplevd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg trodde forsvaret og banker var nøye med å holde kunnskap om egne teknologiske løsninger innenfor "husets fire vegger". Tydeligvis ikke DnB altså.

Lenke til kommentar

DNB er sikkert ikke den eneste som driver med sosial dumping, er mye penger å spare å leie folk fra india\pakistan\kina særlig for utviklere og designer.

Man frykter roboter tar over etterhvert.

Det er ikkje mykje pengar å spare når du må ha 600 utviklarar med ein arbeidskultur der dei alltid seier ja og er alltid einig med kunden.

Vipps er neppe meir omfattande at 20-30 norske utviklarar hadde vore nok i massevis og tar du vekk all overheaden på legacy programvare som det skal integreres mot så hadde ein sikkert også greidd seg fint med 2-5 utviklarar.

Til samanlikning, Stripe var allereie lansert i 2011 og i 2012 var dei enda bare 17 ansatte (Dei starta som 2 stykker). Det er ikkje heilt same teneste, men same fagområde(betalingsløsning).

Og til info, Vipps fungerer heller ikkje på min telefon. Så eg brukar MobilePay, og ettersom eg forstår så sitter det fleire danske .Net utviklarar i København og jobbar med det. Og i lys av dette, så trur eg og at dei fleste av oss veit at me ikkje lenger trenger å bruke Vipps eller DNB.

• Liker 4
Lenke til kommentar

DNB er sikkert ikke den eneste som driver med sosial dumping, er mye penger å spare å leie folk fra india\pakistan\kina særlig for utviklere og designer.

Tror nok det blir en stund til roboter tar over programmeringsjobbene.

Lenke til kommentar

Selv Fjellinjen, som er et fylkeskommunalt selskap, har flyttet jobber til lavkostland. Staten eier kun ca. 34 % av DNB (+ 5 % for Folketrygdfondet). Jeg jobber selv med daglig oppfølging av et team i Øst-Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...