Uferdig Setnin Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 32 gb er sykt mye, jeg liker mye bedre node 202 kabinettet. Ellers ser det ok ut,hvorfor ikke Kaby lake tho? Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 13. april 2017 Forfatter Del Skrevet 13. april 2017 For å være ærlig - jeg vet ikke forskjellen på Skylake og Kaby Lake Feel free til å forklare i korte trekk Når det kommer til RAM, tenkte jeg at om jeg skal utvide minnet senere, så kan jeg ikke bygge på 2x8gb brikker, og da blir de "døde" i skuffen. Jeg vet vel egentlig at det er overkill, men holder 16gb om to år? Kabinettet er vel egentlig en smakssak, falt for Node 304 i det øyeblikket jeg så det og har ikke snudd meg siden Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Liker ikke "kube" kabinett, dem tar for mye plass i bredden fremfor i høyden. Kaby er nyere og bedre optimalisert. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 13. april 2017 Forfatter Del Skrevet 13. april 2017 Eneste jeg er bekymret for med tanke på Skylake/Kaby er varmeutvikling og støynivå. Jeg registrerer at i5-6600 Skylake gir en score på cpubenchmark.net pålydende 7835 (3,42pts/kr), i5-7600 Kaby 9019 (3,89pts/kr), og en i7-7700 Kaby 10919 (3,77pts/kr). Ut i fra dette er jo i5-7600 "mest for pengene", uten at jeg har noe bedre grunn enn ren matte for å si dette. Det er klart at forskjellen på drøye 1000 poeng for 29 kroner bør være verdt det, men er forskjellen på 3000 poeng for 600 kr verdt det? Det er forresten derfor jeg ønsket å gå for Ryzen 5 1600, da den scorer 12681 poeng som tilsier hele 5,36pts/kr. Mulig disse tingene kun er statistiske data som vil ha lite å si for totalopplevelsen, men hvilke av de tre intelprosessorene ville dere valgt? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Om du ikke driver med virtualisering og vektor, så hadde jeg gått for 7600 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 13. april 2017 Forfatter Del Skrevet 13. april 2017 Lol, i og med at jeg ikke vet hva det er, så tenker jeg at jeg ikke trenger det Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Ingen som har noe mer input på lista annet enn å bytte fra i5-6600 Skylake til i5-7600 Kaby? Og at RAM er overdrevent mye? Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Hva med denna? https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ACDGE08EQ006/acer-predator-g3-710-stasjonar-gaming-pc Tilbud fram til 17. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Vel - tilbudet er vel så langt jeg kan se et godt et, med bedre skjermkort og bedre prosessor. Men jeg skal ikke ha et sånt monster i stua - jeg skal ha en liten diskré boks som holder fred Derfor velger jeg å bygge selv. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 30. april 2017 Forfatter Del Skrevet 30. april 2017 (endret) Da er det bestilt Ønskeliste Tanker om setup, sånn mens jeg fortsatt kan endre ting? edit:Ser ut som om Win10 er det som tar lengst tid å få fatt i ettersom komplett fortsatt ikke har den inne. Det kjøpte meg i hvertfall en ukes tid til jeg kan bruke på å være tålmodig og overhodet ikke bli usikker på om jeg har kjøpt riktige deler Uansett - Jeg vet at hovedkortet ikke støtter mer enn 2400mhz i rambrikkene på Kaby Lake, men skjemte meg bort med 2666mhz for å få rød led. Moro for unga. Jeg er også klar over at jeg etter all sannsynlighet kommer til å få problemer med strømforsyningen vs GPU, men har en løsning på dette via å borre 3 nye hull. Håper riktignok jeg slipper, men vi får se. Regner med at MSI RX580 4gb er rett rundt hjørnet, men tviler på at prisen på "lillebror" er såpass liten at jeg velger å være sikret fremover spillmessig med 8gb varienten. Jeg gir viftene til Fractal Design en sjanse, og så får jeg heller kjøpe noen noctua-vifter etterhvert dersom det blir for mye "bråk" Endret 2. mai 2017 av Sarasin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå