AnonymDiskusjon Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Hei! Igår skulle jeg skylle øret med vann, men jeg tok veldig mye vann i øret, og nå kjenner jeg ingenting i det venstre. Gjør også vondt å trykke inn, og kjennes veldig tett ut. Har sovet over natta men væsken er der fortsatt. Noen tips til hvordan få ut? Kanskje olje? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 går ut av seg selv Okey? Fordi gjør veldig vondt når jeg trykker inn øret. Er det pga all vannet der? Er også tett. Anonymous poster hash: de1a6...e0c Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Er vell ikke anbefalt av leger, men om du HELT forsiktig forsøker med en Q-tips.... Vær forsiktig, ikke ta den for langt inn, den skal skrått oppover i øret... Men ja, vær forsiktig, og om du ikke er komfortabel med det kan du gå til legen å få spylt/sugd øret. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Er vell ikke anbefalt av leger, men om du HELT forsiktig forsøker med en Q-tips.... Vær forsiktig, ikke ta den for langt inn, den skal skrått oppover i øret... Men ja, vær forsiktig, og om du ikke er komfortabel med det kan du gå til legen å få spylt/sugd øret. Men ellers går vel vannet ut av seg selv, eller? Veldig plagsomt iallefall. Og i tillegg gjør det vondt ved berøring, kan dette skyldes vannet? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Du skal ikke trykke noe inn i øret, har du ørevoks så vil du bare komprimere ørevoksen og det bli vanskeligere å få ut. Om ikke væsken kommer ut, så bør du oppsøke lege og evnetuelt ta en øreskyll hvis årsaken er ørevoks. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Du skal ikke trykke noe inn i øret, har du ørevoks så vil du bare komprimere ørevoksen og det bli vanskeligere å få ut. Om ikke væsken kommer ut, så bør du oppsøke lege og evnetuelt ta en øreskyll hvis årsaken er ørevoks. Nope. Igår så tok jeg den skylleballongen og sprutet inn litt for mye vann i øret, og dette førte da til at jeg nå nesten ikke hører noe på det høyre øret(føles tett ut) og gjør vondt når jeg trykker inn "øret-tragusen". Er det ikke sånn at vannet vil gå ut over av seg selv etter et par netter? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Du skal ikke trykke noe inn i øret, har du ørevoks så vil du bare komprimere ørevoksen og det bli vanskeligere å få ut. Om ikke væsken kommer ut, så bør du oppsøke lege og evnetuelt ta en øreskyll hvis årsaken er ørevoks. Nope. Igår så tok jeg den skylleballongen og sprutet inn litt for mye vann i øret, og dette førte da til at jeg nå nesten ikke hører noe på det høyre øret(føles tett ut) og gjør vondt når jeg trykker inn "øret-tragusen". Er det ikke sånn at vannet vil gå ut over av seg selv etter et par netter? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Jeg forstod det slik at du fysisk trykket innover i øret. Ørevoks er en årsak til at vannet samles i øret. En åpen ørekanal pleier ikke holde på vann så lenge, en noe fortette kanal kan gjøre det Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 s Du skal ikke trykke noe inn i øret, har du ørevoks så vil du bare komprimere ørevoksen og det bli vanskeligere å få ut. Om ikke væsken kommer ut, så bør du oppsøke lege og evnetuelt ta en øreskyll hvis årsaken er ørevoks. Nope. Igår så tok jeg den skylleballongen og sprutet inn litt for mye vann i øret, og dette førte da til at jeg nå nesten ikke hører noe på det høyre øret(føles tett ut) og gjør vondt når jeg trykker inn "øret-tragusen". Er det ikke sånn at vannet vil gå ut over av seg selv etter et par netter? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Jeg forstod det slik at du fysisk trykket innover i øret. Ørevoks er en årsak til at vannet samles i øret. En åpen ørekanal pleier ikke holde på vann så lenge, en noe fortette kanal kan gjøre det Okey Så hva tenker du jeg burde gjøre da? Vente og se om det vannet i øret blir borte i typ 3-4 dager til? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Du kan kjøpe farmasøytisk renset olivenolje hos et apotek. Feks Vaxol ørespray. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Du kan kjøpe farmasøytisk renset olivenolje hos et apotek. Feks Vaxol ørespray. Spennende! Men ser at det er for ørevoks, er ikke akkurat det jeg har. Mere at jeg har mye vann i øret. Anonymous poster hash: de1a6...e0c Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Det kan være du har en vokspropp i øret. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 s Du skal ikke trykke noe inn i øret, har du ørevoks så vil du bare komprimere ørevoksen og det bli vanskeligere å få ut. Om ikke væsken kommer ut, så bør du oppsøke lege og evnetuelt ta en øreskyll hvis årsaken er ørevoks. Nope. Igår så tok jeg den skylleballongen og sprutet inn litt for mye vann i øret, og dette førte da til at jeg nå nesten ikke hører noe på det høyre øret(føles tett ut) og gjør vondt når jeg trykker inn "øret-tragusen". Er det ikke sånn at vannet vil gå ut over av seg selv etter et par netter? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Jeg forstod det slik at du fysisk trykket innover i øret. Ørevoks er en årsak til at vannet samles i øret. En åpen ørekanal pleier ikke holde på vann så lenge, en noe fortette kanal kan gjøre det Okey Så hva tenker du jeg burde gjøre da? Vente og se om det vannet i øret blir borte i typ 3-4 dager til? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Jeg ville oppsøkt fastlegen, eller en hørselssentral og få skylt ørene. Det kan godt hende at vannet kommer ut igjen, men du vil få problemet på nytt senere (HVIS det er ørevoks som er problemet). Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Du kan jo prøve å kasta på hodet for å få det ut... det gjør jeg alltid, funker bra Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Du skal ikke ha vann i øret. Du skaper bare problemer. Jeg fikk selv en verbal lusing av ØNH spesialisten min når jeg sa jeg pleide å vaske ørene med vann. eneste som skal inn der, hvis noe, er matolje for å løse opp. Når det er gått MINST 24t fra du gjør det kan du bruke en ballong/sprøyte til å skylle ut. Dette er også noe sykepleiere hos fastlegen gjør, stort sett uten å bestille time. Bare husk matolje i øret minst 24t i forveien for å myke opp vokspropp. Q-tip skal ikke lenger inn i øret en du får tommelen din Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 s Du skal ikke trykke noe inn i øret, har du ørevoks så vil du bare komprimere ørevoksen og det bli vanskeligere å få ut. Om ikke væsken kommer ut, så bør du oppsøke lege og evnetuelt ta en øreskyll hvis årsaken er ørevoks. Nope. Igår så tok jeg den skylleballongen og sprutet inn litt for mye vann i øret, og dette førte da til at jeg nå nesten ikke hører noe på det høyre øret(føles tett ut) og gjør vondt når jeg trykker inn "øret-tragusen". Er det ikke sånn at vannet vil gå ut over av seg selv etter et par netter? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Jeg forstod det slik at du fysisk trykket innover i øret. Ørevoks er en årsak til at vannet samles i øret. En åpen ørekanal pleier ikke holde på vann så lenge, en noe fortette kanal kan gjøre det Okey Så hva tenker du jeg burde gjøre da? Vente og se om det vannet i øret blir borte i typ 3-4 dager til? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Jeg ville oppsøkt fastlegen, eller en hørselssentral og få skylt ørene. Det kan godt hende at vannet kommer ut igjen, men du vil få problemet på nytt senere (HVIS det er ørevoks som er problemet). Haha det er jo ikke ørevoks som er problemet. Er jo vannet som jeg har skylt inn i øret, som er greia her Anonymous poster hash: de1a6...e0c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Du skal ikke ha vann i øret. Du skaper bare problemer. Jeg fikk selv en verbal lusing av ØNH spesialisten min når jeg sa jeg pleide å vaske ørene med vann. eneste som skal inn der, hvis noe, er matolje for å løse opp. Når det er gått MINST 24t fra du gjør det kan du bruke en ballong/sprøyte til å skylle ut. Dette er også noe sykepleiere hos fastlegen gjør, stort sett uten å bestille time. Bare husk matolje i øret minst 24t i forveien for å myke opp vokspropp. Q-tip skal ikke lenger inn i øret en du får tommelen din Okey, men hva burde jeg gjøre nå? Vil ikke vannet fra øret mitt gå ut av seg selv? Kjenner det enda idag, litt mindre kanskje (2 dager gått), men smertene er nesten borte. Anonymous poster hash: de1a6...e0c Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 s Du skal ikke trykke noe inn i øret, har du ørevoks så vil du bare komprimere ørevoksen og det bli vanskeligere å få ut. Om ikke væsken kommer ut, så bør du oppsøke lege og evnetuelt ta en øreskyll hvis årsaken er ørevoks. Nope. Igår så tok jeg den skylleballongen og sprutet inn litt for mye vann i øret, og dette førte da til at jeg nå nesten ikke hører noe på det høyre øret(føles tett ut) og gjør vondt når jeg trykker inn "øret-tragusen". Er det ikke sånn at vannet vil gå ut over av seg selv etter et par netter? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Jeg forstod det slik at du fysisk trykket innover i øret. Ørevoks er en årsak til at vannet samles i øret. En åpen ørekanal pleier ikke holde på vann så lenge, en noe fortette kanal kan gjøre det Okey Så hva tenker du jeg burde gjøre da? Vente og se om det vannet i øret blir borte i typ 3-4 dager til? Anonymous poster hash: de1a6...e0c Jeg ville oppsøkt fastlegen, eller en hørselssentral og få skylt ørene. Det kan godt hende at vannet kommer ut igjen, men du vil få problemet på nytt senere (HVIS det er ørevoks som er problemet). Haha det er jo ikke ørevoks som er problemet. Er jo vannet som jeg har skylt inn i øret, som er greia her Anonymous poster hash: de1a6...e0c Har noen sett med et otoskop i øret ditt og sett at det er fri gang uten voks? Er det da helt fritt, så får du bare ta tia til hjelp, hvis ikke, så kan det være ørevoks som gjør at vannet ikke kommer ut igjen. Ørevoks er fett og vannavstøtende, og vann bak voksen kan bli liggende en stund. Det vil nok bli borte etterhvert, voks eller ei, men problemet kan gjenta deg om det er relativt tett med voks. Lenke til kommentar
Kimkim11 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Har ennå vann i øret. Det er ikke lengre vondt å trykke inn øret iallefall. Og det er kanskje litt bedre. Noen tips til hvordan få ut vannet? Kan det være umulig å få ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå