Gå til innhold

Manipulert arkitektur = Sannerbrua


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser du har vært pinlig nøye med kutt på oversiden slik at ikke noe forstyrrende elementer skal dukke opp der. Når jeg ser på dine bidrag så er utsnitt og kutt noe jeg alltid ser nærmere på, og som jeg forsøker å lære litt av. Ofte overses små forstyrrende detaljer i billedkanter, noe du nærmest alltid unngår.

Når jeg ellers betrakter bildet ditt her så legger jeg merke til de rene linjene innover og mot høyre, avbrutt av det loddrette vannfallet. Resultatet blir et stilig bilde, manipulert eller ikke.

 

Mvh Ragnar

Lenke til kommentar

Ser du har vært pinlig nøye med kutt på oversiden slik at ikke noe forstyrrende elementer skal dukke opp der. Når jeg ser på dine bidrag så er utsnitt og kutt noe jeg alltid ser nærmere på, og som jeg forsøker å lære litt av. Ofte overses små forstyrrende detaljer i billedkanter, noe du nærmest alltid unngår.

Når jeg ellers betrakter bildet ditt her så legger jeg merke til de rene linjene innover og mot høyre, avbrutt av det loddrette vannfallet. Resultatet blir et stilig bilde, manipulert eller ikke.

 

Mvh Ragnar

 

Ja, jeg vet det ser ut som et vannfall, men det er faktisk bare et filter fra photoshop med blå grunnfarge. Den fargen kan endres etter ønske.

 

Roar

Lenke til kommentar

Enig med Ragnar, stilig bilde (selv om Sannebrua ikke ser slik ut i virkeligheten). Nå er vel "manipulasjon" av bilder etter hvert blitt regelen og ikke unntaket, de fleste bilder blir jo redigert og korrigert, men kanskje ikke så ekstremt som her.

 

Det er nok likevel forskjell på redigering og manipulering. Normal redigering som lys, skarphet, farge osv. er jo ren rdigering. men det som jeg har gjort her går under manipulering for jeg har endret 2/3 av det originale.

Her og på dotten blir f.eks. kloning ansett som en del av redigeringen. Men på Fotosidan.se i Sverige der jeg også har medlemskap er det opptil flere ting som vi anser for redigering som etter regelverket der sier at man skal krysse av for manipulert hvilket ikke alltid er like lett da man i ettertid ikke husker hva man gjorde og ikke gjorde med et bilde. Jeg presenterer jo rett som det er bilder som er opptil 10 år eller mer gamle.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...