BigBadAde Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Ser etter telefon under 3000kr til min far som er i 60årene og skal bytte ut sin Lumia 920. Telefonen blir brukt til diverse apper, mail,fb,bilder, og diverse små spill ala quizkampen osv. Har sett at Sony Xperia Z3+ ligger til 3000kr akkurat nå og vurderer denne sterkt. Har også sett på G4 som har vært under 3000 et par ganger, men leser at den har dårlig batteri. I tillegg synes jeg kanskje den føltes litt for mye som en stor firkant. Er det noen andre telefoner jeg bør vurdere? Er S5 Neo noe å tenke på? Greit om telefon har batterikapasitet som er ok+. Den skal også helst henge med en stund da det ikke blir byttet telefon ofte. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Siden du nevner G4 kan jeg fortelle deg at det ikke er noe å si på batteritiden. Hadde en Z3 før denne og følte ikke at jeg gikk noe merkbart ned i batteritid. "Bra batteritid" er jo subjektivt ettersom det avhenger mye av hvordan du bruker telefonen, men når dama og jeg er ute mesteparten av dagen har jeg alltid langt mer batteri igjen enn hennes iPhone 6. Noe større enn Z3'en er den jo pga større skjerm, men jeg synes G4en ligger bedre i hånda (hvert fall om Z3+ ikke er veldig forskjellig fra Z3) fordi glassinnpakninga på Z3en gjør den litt glatt. G4en har også skinn på baksiden og en litt avrundet form som bidrar til bedre grep. Grunnen til at jeg har G4 er fordi Z3en min sklei ut av et løpearmbånd (noe jeg i stor grad vil si skyldtes at telefonen er så glatt. G4en sitter helt fast i samme armbånd) og gikk i bakken fra hoftehøyde noe som resulterte i knust skjerm og null respons ved touch. Ellers så er jo Z3+'en vanntett. Det er noe av grunnen til at jeg kommer tilbake til Sony og kommer nok til å gjøre det igjen etter at G4en skal pensjoneres. Det er utrolig deilig å slippe å bekymre seg for at telefonen blir svett under løping eller om du blir overrasket av regnvær uten noe mulighet til å "beskytte" telefonen. 1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Jeg hadde sett på nye Moto G4: Omtrent ren Android, god og stor skjerm, og Motorola har god track record på software updates. https://www.netonnet.no/art/telefon-og-gps/mobiltelefoner/motorola/lenovo-moto-g-plus-4th-gen-black-dual/232080.11553/ Honor 5X og Nexus 5X burde også være med i vurderingen. Z3+ har en del issues med varmeutvikling mm. Endret 15. juni 2016 av fflex Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Takker for hurtige og konkrete svar. Moto G har jo ikke kommet enda, bortsett fra det ser den nå lovende ut. På nexusen må man vel ha egen ladekabel? Tenkte i utgangspunktet ikke å kjøpe Huawei, men skal vurdere det. Er det noen andre telefoner i mellomklassen som bør sjekkes ut? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Jeg har Nexus 5X selv, og kan dele litt erfaringer: USB-C - ikke en utfordring i det hele tatt. Det følger med en hurtiglader. Jeg endte opp med å kjøpe flere USB-A-USB-C kabler som jeg brukte på mine eksisterende støpsler fra gamle Android telefonene mine. Utrolig allright å ha tilgang til nyeste versjonene av Android til enhver tid, og lang tid fremover. Kamera er knallbra, skjermen er grei, ytelsen er bra, fingertrykkavleseren er lynrask, batteritiden er grei - men skulle gjerne vært bedre. Det er rett og slett ingenting som er direkte dårlig. Om det er en ting som plager meg så går det på en bug ifht ytelse og kamera. Når snapchat eller kamera-appen ligger i bakgrunnen, så lagger telefonen. Må gå inn og lukke appene etter å ha brukt de, for å få vanlig ytelse. Endret 16. juni 2016 av fflex Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Hva Huawei Honor X5 - stor skjerm og testvinner i sin prisklasse. Ligger vel på rundt kr. 2700,-. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) Takker for at du deler erfaringer rundt X5. Lure også på om den er noenlunde robust? Har vært å sett på G4 og Honor X5. Å har funnet ut de blir for store med sine 5,5" skjermer. Han skal også ha walletcase å da blir de jo enda større. Nexusen og Z3+ er fortsatt aktuell. Vurdere også Samsung S5 Neo og Sony Xperia M5. Alle ligger til 3000kr og nedover. Fordelen med de to siste er at de er vanntett og har mulighet for SD kort. At S5 Neo har utskiftbatært batteri er også en fordel. Ser også at m5 har 3 gb ram. Hvordan er prossessorene i forhold til hverandre på disse 3? Leser i Tek sin test at de ikke er imponert over kameraet på M5, men i andre tester har det fått greie skussmål. Hva mener dere? Er det noen som har erfaringer med S5 Neo eller Xperia M5? Endret 21. juni 2016 av BigBadAde Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 Takker for alle svar. Etter mye vurdering frem og tilbake ble det bestilt en G4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå