Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Legge terrassebord på betongbalkong

Anbefalte innlegg

Hei, nå som sommeren er her vil jeg gjerne få surret meg til å shine opp balkongen vår. Det jeg ønsker er å legge terrassebord. Balkongen vår ligner veldig på balkongen i denne gamle tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1425565

Kanten er altså litt opphøyd i forhold til resten. Hvordan bør jeg gjøre dette og hvor mye må jeg regne med å bruke?

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må i alle fall lekte opp fra balkonggulvet for å få luft på undersiden av bordene. Hvor mye du må bruke avhenger jo veldig av hvor stor balkongen er, og hvilken type bord du kunne tenkt det. Det varier fra ca 100kr/kvm for billigste impregnerte type til 1000kr/kvm for kompositt varianter som ikke behøver vedlikeholdes. Prisene er uten arbeidet som jeg antar du gjør selv.

Lenke til kommentar

For å slippe hodebryen med å kutte en (mer eller mindre) fin bue oppmot fremsiden av balkongen kunne du vurdert å legge plankene frem til bøyen og fylle på med litt pyntestein ytterst. F. eks noe ala dette: http://www.sten-design.dk/public/produkt/stor/9861.jpg.

Ellers så er det vel ikke så mye hokus pokus med dette. Går med planer om å gjøre det selv og jeg tenker meg noen planker i bunn for å løfte det litt og så legge planker pent oppå disse til balkongen er dekket. 

Lenke til kommentar

Helt til en unge på under 1 meter står under.

Jeg ville tatt den kostnaden det koster å få limt fast steinene.

Fordi barn ikke kan få 5mm rullestein i hodet etter et fall på 20cm?

Ville heller limt av den grunn at da slipper man plukke de opp/miste de over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...