TheNarsissist Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hei, jeg hadde et fag dette semesteret der vurderingen besto av: To gruppeoppgaver (telte 20% hver) og eksamen (60%). Jeg fikk 70 på begge gruppeoppgavene, og følte jeg gjorde det veldig bra på eksamen, og vil tro jeg endte med over 90/100 poeng. Fikk B i faget, noe som sikkert er riktig karakter, men ba likevel om begrunnelse, da jeg lurte på hvor mange poeng jeg hadde på final exam, og evt hvor langt unna A jeg var. Svaret jeg fikk var: Du mottar nå din karakterbegrunnelse i XXX. Denne lyder som følger:God B, men godt unna AMed vennlig hilsenHandelshøyskolen BIDette er en automatisk generert e-post. Vennligst ikke svar på denne eposten. Er dette en vanlig karakterbegrunnelse? Hadde hvertfall håpet å få vite hvor mye jeg egentlig fikk på eksamen og hvor mange poeng unna A jeg var. Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) http://lovdata.no/lov/2005-04-01-15/§5-3 Legg spesielt merke til punkt 2 og 3. "(...) begrunnelsen skal det gjøres rede for de generelle prinsipper som er lagt til grunn for bedømmelsen og for bedømmelsen av kandidatens prestasjon. Begrunnelse gis muntlig eller skriftlig etter sensors valg." "Hvis det er gitt skriftlige retningslinjer for bedømmelsen, skal disse være tilgjengelige for kandidatene etter at karakterer er fastsatt." Bare å sende begrunnelsen i retur til vedkommende som sendte deg denne og bestrid at de har gitt deg begrunnelse. Opplevd alt for mange dårlige begrunnelser selv. Endret 14. juni 2016 av sjurtf 1 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Dårlig begrunnelse ja, men med de to 70 poengs oppgavene, er det ikke mulig å få A, gitt at A er 90 poeng og oppover.90 poeng på eksamen vil gi deg : ((70*40)+(90*60))/100 = 82 av 100, mens 100 poeng på eksamen : ((70*40)+(90*60))/100 = 88 av 100 Lenke til kommentar
ok1234 Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Helt latterlig begrunnelse. BI har kanskje det mest firkantede karaktersystemet og eksamenskontoret det er mulig å få. Alle deres frister er helt absolutte uten noen form for skjønn, mens alt de gjør er under enhver kritikk. Fikk selv en forsinket sensur på 2(!!!!) uker. Og det er en eksamen som kun 100 personer tok cirka. Karakterbegrunnelsen var ikke mulig å få siden da hadde jo fristen gått ut ifølge den opprinnelige sensurfristen, så måtte gå ned og krangle på eksamenskontoret. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 For noe tøys, jeg fikk full oversikt over hvor mange poeng jeg fikk på hver del av eksamen og hvorfor. Og total såklart. Fikk også begrunnelse på hvordan karakteren ble satt, over telefon. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Håpløst er dette, og har du mulighet til å ta høyere oppi systemet. Lenke til kommentar
e11e Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Dette er karma for å ikke svare på meldingene dine på PM Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Takk for svar, fint at jeg ikke er den eneste som stusser på denne. Lar saken ligge, har fortsatt hvertfall ett år igjen så tør ikke krangle med instituttet. @e11e, beklager det kommer tilbake til deg i morgen en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå