FenrisC0de Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 nettopp kjøpt en AMD Xp2800+ og ASUS A7N8X Deluxe. Det jeg lurte på om man må på en måte kjøre feks en system benchmark for å "varme opp" delene litt? vet det høres rart ut, men jeg testet demoen til et spill som heter Lock on: modern air combat.. og det går hakkete og dårlig selv på medium settings.. derfor lurer jeg på om det er noe jeg må gjøre før jeg setter i gang?? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 fant problemet, jeg skrudde av maskinen når jeg bootet opp en gang og da gikk CPU`en i "safemode" så nå kjører den på mye lavere hastighet, men på mitt gamle HK var dette lett og fikse, men hva skal jeg gjøre i biosen på det nye? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hva mener du med safemode ? Mener du at når du booter opp så tror HK at cpu er mye treigere? Jeg har også dette noen ganger da strømmer har vært slått av over lengre tid. Ordner seg nok vis du går inn i bios og setter at du har xp2800+ cpu. Vet ikke helt hva menyen heter inne i bios på asus, men er iallefall Softe menu på Nf7 kort. Hva slags skjermkort har du ? Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Sikker på at multiplier er satt riktig? Sett multiplier til 12,5, side fsb`en din er 166mhz. Da vil cpu`en din kjøre på 2075mhz. :ide: Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Jo, på asus kort så er det sånn at når du booter opp også skrur du av pcen før den får starta ordentlig så tror pcen at det kan være noe galt så den setter Cpu`en i safe mode. Dvs at den setter ned hastigheten. På mitt gamle HK var det bare å velge hvilken hastighet jeg skal ha, alternativene var liksom "1333mhz" eller "1775mhz".. og når den var i safemode gikk den ned til 1333mhz.. så måtte jeg inn i biosen og fikse opp til 1775mhz igjen.. men dette finner jeg ikke i biosen til det nye HK.. derfor lurte jeg på om noen visste hvordan.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Nevermind.. fikk det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå