Gå til innhold

Positive og negative sider

Anbefalte innlegg

Hva er de positive og negative sidene med Liquid Edition og Premiere pro.

Kan man i LE bruke plugins som Shine og steadymove?

Kan man lage Surround 5.1 lyd?

Fargekorigering er vel bedre i LE.

Premiere pro kan jo ha 2 andre programmer som Audi..... og Encore. hvordan blir dette i forhold til LE?

Er LE kompatibelt med Photoshop og Illustrator?

Håper noe finner ut litt. Usikker på hva jeg bør satse på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er negativt med LE er at du foreløpig ikke har støtte for 5.1 lyd. Selv om det er sjeldent man trenger dette i vanlige produksjoner. Vet at Pinnacle jobber med å få inn dette.

Pinnacle sier at LE kan bruke de aller fleste AfterEffects og Premiere Plug-ins.

Når det gjelder Adobe DVD Encore, så trenger du egentlig ikke noe slikt program i LE. Der har du dette integrert. Du slipper altså å bruke to programmer. Har du også i tillegg et lydprogram som f.eks Audigy eller SoundForge.. etc, samarbeider LE veldig godt med disse. Finnes også en X-Send funksjon i LE som er beregnet til dette bruket.

Photoshop filer er fullstendig kompatible med LE. Her tar du inn PSD filer med alle lag og effekter. Akkurat Illustrator er jeg litt usikker på, men det kan jeg sjekke.

Etter min mening, er Liquid Edition et bedre valg en Premiere Pro.

Du kan lese en sammenligning mellom disse to i denne PDF'en

Lenke til kommentar

Glimrende at du er tilbake Videoutstyr Arne. Jeg får gi Edition demoen en sjangse til. Så så lett ut når dere viste dette frem. Men når jeg satt meg ned alene, var det helt umulig å skjønne noe av.

Denne sammenligningen er den objektivt skrevet eller sammenligner den bare det LE er bra på? Skal lese den.

Lenke til kommentar

Må nok dessverre si at den er litt lite objektiv. Beskriver mest det Edition er bra på, men det står en del ting der som allikevel er veldig god sammenligning. Står blandt annet ikke noe om lydredigeringsmuligheter, som Premiere er god på. Nå vet jeg at Pinnacle jobber med å få gode lydredigeringsmuligheter i Edition - de har jo kjøpt opp Steinberg! Så jeg tror nok at Edition parkerer Premiere også der i fremtiden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...