Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hei, da har jeg adoptert en 2 år gammel katt fra dyrebeskyttelsen, fikk den hjem i går og den var veldig redd av seg. Jeg gjorde den feilen at jeg plasserte katta og buret i stuen og lukket døren til gangen slik at det ikke ble et for et stort område og tenkte da dette skulle være i orden, men katten gikk med magen i bakken og rømte under stolen så jeg turte ikke å sitte i den og fikk den ut noen timer senere og alt er som det skal så for å være ekstra forsiktig valgte jeg å bytte plass og flyttet buret og matskålen til badet slik at den blir vant til det området først. Problemet mitt er at det ikke ser ut til at katten har rørt maten jeg har lagt frem, katten har da altså ikke spist siden jeg adopterte den fra fosterhjemmet. Jeg har kost med den og den virker veldig rolig i hvordan den oppfører seg, men den puster så raskt og jeg hører det av og til veldig godt at katten puster igjennom med nesen. Jeg håper nå at katten blir vant til badet i de nærmeste dagene før jeg prøver å åpne døren til badet. Lurer på om det er noe jeg har gjort galt? Hvor lang tid er det en katt tar før den er blitt avslappet og spiser? Fordi hvis den ikke får i seg noe mat de neste 2 dagene da drar jeg til veterinæren for en sjekk. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Det går bra, pus prøver sikkert bare å tilpasse seg. Du kan legge noen av dine brukte klær i buret så pus kan ligge der og bli kjent med lukten din og deretter blir tryggere på deg. Vær OBS på at pus kan finne på å pisse på klærne dine istedet, men hvis buret allerede er blitt ett sovested så er det mindre sannsynlighet for at det skjer (pus pisser ikke hvor de sover som regel). Jo oftere du tar ut bæsj og sånt fra kattekassa jo mindre sannsynlighet er det også for at pus pisser på klære dine.Det kan hende at pusen rett og slett ikke liker maten du har satt ut, prøv med noe bløtfor eller noe som skal være ''ekstra tasty'' for å se om det er en kresen katt du har med å gjøre. Godbiter kan også bringe pus og eier nærmere sammen, du kan jo ha noe ekstra godt pus liker på badet og hver gang du bruker badet selv så kan du ta frem ett par godbiter og gi dem til pus.Ingen frisk katt hadde sultet seg selv, men du må også huske på at katter er veldig følsomme når det kommer til forandringer så jeg hadde ventet noen dager til med å dra til veterinæren. Jeg ommøblerte litt en gang og kattene mine ble maks forvirra Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Har jeg misforstått noe, eller har du begrenset kattens område til bare ett rom/badet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Har jeg misforstått noe, eller har du begrenset kattens område til bare ett rom/badet? På en måte, har nå åpnet døren slik at den er helt igjen men slik at hun kan åpne den selv. Er inne der hver time/min for å sjekke og prøve å få henne til å komme selv ut av buret men hun ligger fremdeles der. Prøvde nå slik Buffy sier her og tok en av mine klær og la på bad gulvet og la også en teskje med sausen fra våtforet. Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg støtter det Buffy sier om godbiter. Som sagt før, min katt liker PROVIT, biter av frysetørret sei. Og har du noen leker? Jeg har noen små tøymus - alle katter liker å leke med dem (en stund iallfall, men de går lei etterhvert). Mulig katten din ville sette pris på tunneler og andre kattehus som er fulle av gjemmesteder. Uansett er det tydelig at hun trenger noe som får henne til å ta initiativ og begynne å bevege seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Jeg støtter det Buffy sier om godbiter. Som sagt før, min katt liker PROVIT, biter av frysetørret sei. Og har du noen leker? Jeg har noen små tøymus - alle katter liker å leke med dem (en stund iallfall, men de går lei etterhvert). Mulig katten din ville sette pris på tunneler og andre kattehus som er fulle av gjemmesteder. Uansett er det tydelig at hun trenger noe som får henne til å ta initiativ og begynne å bevege seg. Fulgte med leker som jeg prøvde men hun bare så søtt på. Jeg har ringt personen jeg adopterte katten fra og spurte om råd, sa at det vil ta tid selvfølgelig og må regne med noen dager som da er forventet . Skal kjøpe kjøpe noe katten kan klore på og en tunnel som du sier så får vi bare vente å se. Takk for hjelp. Endret 14. juni 2016 av Slettet-aj7hPT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå