Papirkurven Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hei, Jeg lurer på om det er mulig og se om man har bioklipper eller ikke? Han selgeren som solgte meg klipperen hadde null peiling på gressklippere virket det som. Jeg spurte han om det var tilleggsutstyr eller om det allerede var påmontert. Det viste han heller ikke. Når jeg klipper plenen legger det seg igjen hauger med gress oppå plenen. Mulig det jeg som kutter for mye også. Men lurer bare på om man kan se det på de? Det eneste jeg fikk med av tilleggsutstyr var for å sprute gresse ut av siden på den. Men denne skal vell ikke være på om man vil ha bioklipp? Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Se i manualen. Endret 14. juni 2016 av GeneralVirus Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hei, det finnes nok ikke en ISO-standard som definerer bioklipp. Bioklipp kan nok defineres ganske vidt og at gresset ikke samles opp. Sideutkast er nok i grenseland. God bioklipp ala Klippo knuser gresset med flere kniver og legger det klippede gresset gjevnt uover og nedimellom gresset. Dette fungerer best når man klipper gresset litt høyt og også ofte. Dersom det blir gressballer er det dårlig bioklipp. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Hvilken gressklipper er det? Modell? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Hva er poenget med en bioklipper? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 Har lest i manualen. Der står det ingenting om bioklipp, bare hvordan jeg skal klippe plenen. Som er høyt og ofte. Grunnen til at jeg har bioklipper er at det ikke er noen plasser i nærheten hvor jeg kan hive gresset. Jeg har kompost kasser, men gidder ikke å bruke de. Må jo bli kvitt jorda også. Klipperen heter McCulloch, husker ikke modellen. Men mener det var en 3in1 klipper. Bioklipper "skyter" gresse i jorda isteden for en beholder. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Jeg har en mcculloch klipper og bruker kun bioklipp. Gresset skal være ganske langt for at det skal bli liggende noen rester igjen såfremst det er helt tørt vel og merke. Har mulighet for oppsamler bak eller utkast på siden, men det kommer aldri til å bli brukt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Bioklipping fungerer kun dersom man klipper ofte, og gresset er helt tørt. Den jeg har nå har både oppsamler, sideutkast og bioklipp, men dersom jeg ikke har slått på for lenge funker bio dårlig. Eneste mulighet er å slå på høyeste klippehøyde, vente et par dager, slå igjen på litt lavere, og gjenta til høyden er passende. Ellers blir det striper med kuttet gress liggende oppå plenen. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 På min mccullock klipper fikk jeg med en stor plastplugg som tetter utkastet mot oppsamler, regner med at dette aktiverer bioklipp...dvs at gresset blir kuttet flere ganger og presset ned i plenen. Men jeg kan ta feil, har aldri brukt denne pluggen. Lenke til kommentar
Moen Skrevet 4. juli 2016 Del Skrevet 4. juli 2016 Ta en titt på kniven til gressklipperen. Detter er ikke en fasit men har vist seg å stemme flere ganger for meg. Kniv for vanlig gressklipper http://www.jula.no/catalog/hage/hagemaskiner/gressklipper/gressklippertilbehor/gressklipperkniv-729171/ Kniv for bioklipper med ekstra hakk som kutter gresset fint http://www.jula.no/catalog/hage/hagemaskiner/gressklipper/gressklippertilbehor/gressklipperkniv-721219/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå