AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Denne posten kunne nok vært postet under flere kategorier men valgte økonomi. Ferien nærmer seg med stormskritt og trenger reiseforsikring. Samtidig har jeg lest at om man er så uheldig å knuse skjermen på mobilen så kan man fikse dette på gjennom reiseforsikringen. Mitt spørsmål er da om alle reiseforsikringer dekker dette uhellet eller om det kun er noen få selskaper som tilbyr å fikse mobilen om man er på tur? Er det ett godt alternativ til en ren mobilforsikring? Anonymous poster hash: 62392...6f6 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 De fleste reiseforsikringer dekker ikke knust skjerm - unntaket kan være om det er en tredjepart som forvolder skaden. I tillegg er egenandelen på reiseforsikringer normalt på 1 000 kr, dvs tap/kostnader under dette dekkes ikke, og om skaden/tapet er på f.eks 1 500 kr - ja da får du igjen 500 på forsikringen. Generelt er reiseforsikringer gode på tyveri, sykdom og en del andre typer hendelser. Men de har dårlig dekning på skader/uhell på ting du har med deg, - særlig om du selv er skyld i dette. Det finnes tilleggsdekninger på reiseforsikringer og særlig innboforsikringer som kan dekke dette. Dette kalles ofte uflaksforsikring. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Takk - da er det uflaksforsikring jeg trenger! Fort gjort å falle over ripa på båten, eller snuble på fjellturen - så kjekt å ha en forsikring som dekker uhell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Egenandelen ved uflaksforsikring er sikkert høy - jeg har kr. 4000,- i egenandel på den eksisterende forsikringen. Jeg fant denne: https://www.trygtklikk.no/mobilforsikring Dekker knust skjerm og vannskade, men når jeg leser betingelsene så dekker den ikke vannskade ved nedbør. Så her må man tydeligvis holde tunga rett i munnen om man melder skade! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Eller en kan la vær å kjøpe Apple og heller velge en vanntett Android Skal en på ferie og er redd for telefonen så finnes det billigere typer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå