Gå til innhold

Skal ta med faren min på langweekend til høsten - Tips til en billig og bra plass i Europa?


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Heisann,

 

Jeg har en far som har jubileum i år og ønsker å gi han en langweekend sammen med meg i bursdagsgave ut på høsten en gang. Jeg er student og skadeskutt økonomisk, så et stikkord her er billig, billig, billig. :D

 

Vi er begge fleksible på tidspunkt og kan trolig like gjerne ta "langweekenden" i ukedagene, så vil tro det kan redusere prisene betraktelig. Gjorde det samme i fjor, da Berlin, og kom rimelig billig unna med hele greien. Ser for meg 3-4 dager. 

 

Selv kunne jeg gjerne tenkt meg til Roma, men er kanskje ikke det billigste reisemålet. Faren min har uttrykt nysgjerrighet for Polen, så det kan kanskje være et alternativ. Eventuelt andre østblokk-land.

 

Noen tips? Både lokasjon og for å få det billigst mulig? 

 

På forhånd takk! :) 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For Polen er noen historisk/kulturelt interessante steder Warszawa, Czestochowa, Niepokalanow, Krakow,...

 

Og den formuleringen minte meg på at du har glemt å spesifisere interesser (samt evt. sprog, siden en som f.eks kan tysk har større utbytte av tysksproglige områder/temaer enn en som ikke kan det...).

 

(Og en kommentar til Solaris - dette er ett diskusjonsforum, ikke en IRC-kanal. Folk her sitter ikke pal for å kunne svare på sekundet - de logger av og kommer tilbake, gjerne noen timer eller dager senere...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Takker for gode tips! Ser ut til at Polen er veien å gå? :)

 

Logget meg forøvrig på for første gang siden jeg laget tråden nå i dag. Leste svaret til Solaris da brukeren postet ganske raskt, men tenkte å vente til det kom flere svar før jeg svarte. Virker litt sensitivt å skulle slette svaret sitt fordi man ikke får stående applaus for det etter kort tid. :D 

Lenke til kommentar

Har vært i både Praha og Gdansk, og kan i grunn anbefale begge plassene. Praha er vel en av de fineste europeiske byene jeg har vært i, og en by med mye historie og mange severdigheter. Gdansk har ikke like mye å by på, men er likevel en ålreit plass med meget vennlige priser. Det finnes et og annet å se der også.

 

Når dette er sagt, ville jeg trolig dratt til Praha så fremt budsjettet hadde tillatt det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan prate varmt og lenge om Krakow som by. Polen er generelt veldig billig og du bor ganske greit til en rimelig penge. Har vært i Krakow selv to ganger. Unike muligheter til å shoppe og spise god mat. Styr unna den lokale maten i polen, den falt i alle fall ikke i smak hos meg. God reise :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Tusen takk for alle gode svar og tips her! :) 

 

Det blir utpå høsten en gang, så får se hva det blir til. Har tydeligvis mange gode alternativ. Vedrørende hva jeg eller vi har sett, så har vi jo vært innom forskjellig, men ikke noe av det som er nevnt så langt. Ingen østblokk-land faktisk. Men Berlin. London har jeg vært og vil gjerne tilbake, men lurer på om det er en litt for "travel" by og store avstander for min far. 

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jeg har en far som har jubileum i år og ønsker å gi han en langweekend sammen med meg i bursdagsgave ut på høsten en gang. Jeg er student og skadeskutt økonomisk, så et stikkord her er billig, billig, billig. :D

 

Vi er begge fleksible på tidspunkt og kan trolig like gjerne ta "langweekenden" i ukedagene, så vil tro det kan redusere prisene betraktelig. Gjorde det samme i fjor, da Berlin, og kom rimelig billig unna med hele greien. Ser for meg 3-4 dager. 

 

Selv kunne jeg gjerne tenkt meg til Roma, men er kanskje ikke det billigste reisemålet. Faren min har uttrykt nysgjerrighet for Polen, så det kan kanskje være et alternativ. Eventuelt andre østblokk-land.

 

Noen tips? Både lokasjon og for å få det billigst mulig? 

 

På forhånd takk! :)

 

Jeg surfer etter en billig reise til høsten også. Folk som jeg kjenner ga meg et råd om at Praha skal være veldig fint, og billig. Surfet på prisene. Prisene på reiser til Praha via travellink var ganske rimelig. 

 

Har hørt at det er veldig mye fin akitektur i Praha. Mye historie, og billig mat. 

 

I sommer var jeg på ferie i Venezia i Italia. Utrolig fint!. Anbefales å oppleve!. Ingen trafikk i selve sentrum. Helt herlig og avslappende!. Jeg kan anbefale Amsterdam. Fin by, men mye trafikk. Du må passe deg for syklistene. Egentlig ikke så billig. 

Lenke til kommentar

Hva med Edinburgh? Som er beboer av Skottland må jeg virkelig si at dette er en fantastisk by i Storbritannia. Flybilletter fra Oslo pleier ikke å være det verste og hoteller for en billig penger. 1 time unna Glasgow hvis dere vil oppleve det også.

 

Mat og øl er selvsagt veldig billig og det finnes en haug mer Whiskey destilleri i nærheten hvis du finner det interessant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...