Ragnar Skj Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Parti fra Røros Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2016 Hei, har vært på en drøye 14 dagers tur langs Nordlandskysten og aktivitet på dette forum har vært fraværende. Forhåpentligvis blir det noen bilder som kan presenteres her på Bildekritikken, men her et bilde fra Røros hvor turen på en måte startet. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Det var er det ikke noget som er gravet ud ..ser lidt kunstigt ud..flot billede ellers vh Suss Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2016 Det var er det ikke noget som er gravet ud ..ser lidt kunstigt ud..flot billede ellers vh Suss Vet ikke sikkert om det er noe som er gravd ut. Røros er som kjent en gammel gruveby, og store slagghauger som vi sier på norsk er synlig i området. Det kan være nettopp slagg som er lagt som fylling mot elven. Takker for din gode kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Skarpt og fint fra bergstaden! (Blir spennende å se bildene dine fra Nordlandskysten.) mvh Fredrik Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 14. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2016 Skarpt og fint fra bergstaden! (Blir spennende å se bildene dine fra Nordlandskysten.) mvh Fredrik Takk for kommentaren ! Et utvalg bilder fra Helgelandskysten kommer etter hvert. Skj Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Fint bilde fra Røros. Fotogent sted det! Jeg skal også oppover Helgelandskysten på veg til Lofoten i sommer, tar gjerne imot tips om ting å se hvis du har Lenke til kommentar
okjo Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Fint parti fra Røros, når jeg ser på fyllinga mot elva tenker jeg at det nesten er rart det ikke har rast ut i elva forlengst. Men bygningene har nok stått der en stund Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Fint bilde fra Røros. Fotogent sted det! Jeg skal også oppover Helgelandskysten på veg til Lofoten i sommer, tar gjerne imot tips om ting å se hvis du har Finnes alltid nye måter å se Røros på. Helgelandskysten er full av inntrykk, selv rakk jeg bare en del av den. Vega, Torghatten er vel nærmest obligatorisk, men det så mye annet. Finn stoff på nett/brosjyrer og velg ut fra dette, du blir helt sikkert ikke skuffet. Takk for din kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Fint parti fra Røros, når jeg ser på fyllinga mot elva tenker jeg at det nesten er rart det ikke har rast ut i elva forlengst. Men bygningene har nok stått der en stund Mvh Oddmund Fyllingen ser kompakt ut, og det skal nok noe til at det raser ut tror jeg. Takk for din kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Jasså, var'e der du hadde gjømt deg. Lurte på om du hadde dratt sydover. Fint utsnitt og komp i bra lys med ditto dybdeskarphet som henter farger og detaljer. Hvorvidt dybdefølelsen hadde økt om du hadde fjerna 2/3 av himmelen sett fra spiret på kjerka og opp overlater jeg til de lærde da jeg bare er en skærve amatør. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Jasså, var'e der du hadde gjømt deg. Lurte på om du hadde dratt sydover. Fint utsnitt og komp i bra lys med ditto dybdeskarphet som henter farger og detaljer. Hvorvidt dybdefølelsen hadde økt om du hadde fjerna 2/3 av himmelen sett fra spiret på kjerka og opp overlater jeg til de lærde da jeg bare er en skærve amatør. Roar Nei, det ble ikke sydover, men tvert i mot oppover til kalde nord. Dagtemperatur fra 8 - 11 grader, mens du kunne kose deg i mange og tyve. Ellers er det mye å hente fotomessig på Helgelandskysten, og vil vise noen spede forsøk på dette etter hvert. Amatør og amatør fru Blom. Regner med at du ikke er profesjonell i den forstand at foto er ditt levebrød, men jeg regner deg som proff når det gjelder kunnskaper om fotografering og bilderedigering m.m.. Du har lært meg at det siste du skal sjekke før et landskapsbilde skal sies å være ferdigredigert, er eventuelt kutt på himmel for å skape større dybde. De aller fleste av mine landskapsbilder fører til kutt som nevnt. Men så er det spørsmål hvor mye det skal kuttes, noe på lærde og ulærde kan være uenig om. Har kuttet i dette bildet, men ikke fullt så mye som du antyder her. Uansett så er jeg glad for dine kommentarer. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg