ok1234 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Hei, Jeg går for øyeblikket siviløkonomstudiet på BI hvor jeg er ferdig med bacheloren nå. Etter at de siste sensurene har falt har jeg noen spørsmål angående fremtidige jobbutsikter, muligheter og hvordan de som rekrutterer vektlegger karakterer. Etter endt bachelor vil jeg gå ut med 3.9-4.0 i snitt. Karakterene er stabile med en D som skille seg sterkt ut og trekker ned. Ellers har jeg et meget sentralt verv i studentforeningen og samtidig en relevant deltidsjobb hos et av de mest populære selskapene ifølge Universum, som jeg også kan jobbe i etter endt studier. Jeg har også vært et semester på utveksling, noe jeg vet mange selskap setter pris på. Til året har jeg valgt major i finans ettersom jeg er flinkest i de kvantitative fagene og føler det er både den gjeveste majoren og den som gir flest muligheter etter endt studier (korrekt meg gjerne hvis jeg tar feil) Jeg har søkt meg inn på NHH som har har et snitt mellom 3.8-4.1 for opptak til høsten, men som jeg mest sannsynlig vil takke nei til uansett. Har ikke vurdert utenlandske studier siden jeg trives godt hjemme i Norge og skal uansett jobbe i Oslo etter endte studier. Nå til mine spørsmål: Har jeg mulighet for å få en konsulentstilling i et bedre selskap tatt mitt snitt i betrakting? (de fire store, capgemini osv) Eller er revisjon det eneste jeg bør sikte meg på? Hva med meglerhus? (arctic, pareto osv) Hvor hardt vil de vektlegge den ene D´en min som trekker snittet hardt ned? Hvordan er vekleggingen mellom master- og bachelorkarakterene? Bør jeg revurdere NHH hvis jeg kommer inn? Setter pris på tilbakemeldinger fra de som har erfaring fra rekruttering og nåværende/fremtidige siviløkonomer. Endret 14. juni 2016 av ok1234 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Har en kamerat som er statsautorisert revisor i en av de fire store. Han hadde vel en D og noen C-er på bachelor, men kun A og B på sin master på NHH, med overvekt av A-er. Null problem på intervju. Tror han hadde en fin forklaring på den D-en (uinteressant fag og valgte å prioritere viktigere fag) og dessuten var den helt i starten av bacheloren. Regner med de ikke bryr seg når du er A-kandidat i langt tyngre og mer relevante fag på høyere nivå. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg har inntrykk av at meglerhusene er ekstremt karakterkåte. Skal helst ha flere verv og kunne gå på vannet også haha. Neida, men tror revisjon er mye lettere for de som ikke har mest A på vitnemålet. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg begynte selv som konsulent i en av de 4 store rett etter master, jeg hadde også et par D-er på bachelorvitnemålet mitt (+ verv osv) (men bare A/B på master). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå