BalderHv Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg har en Corolla 1994 som har begynt å ryke (svart røyk) noe veldig. Den går på tomgang men når jeg ruser faller turtallet etter at jeg slipper gasspedalen så den stopper noen ganger.. Forslag til hva som kan være feil? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Sikkert lenge siden det ble byttet luftfilter. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Først og fremst må du komme med mer detaljer om bilen. Hvilken utgave er det, hvilken motor (motorkode), evt registreringsnummer på bilen, hvor langt er den kjørt, hva er gjort på service... :-) Ellers blir dette bare en gjettelek. Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 14. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Bilen har kjørt ca 200000 Lenge siden service. EU-godkjent februar 2015 Endret 14. juni 2016 av BalderHv Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Aha, så det er denne bensineren. Om du starter med å ta en god service med å bytte plugger, pluggkabler (om ikke de alt er byttet siste par-tre årene), alle filtre og olje. 1 Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Den bruker også store mengder med bensin også nå. Kan en vanlig service hjelpe på dette også? Kan det sammen med svart eksos og at den går på tomgang men når jeg ruser faller turtallet til den kan stoppe etter at jeg slipper gasspedalen si mer hva som er årsaken til problemene? Lenke til kommentar
KBundy Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Den bruker også store mengder med bensin også nå. Kan en vanlig service hjelpe på dette også? Kan det sammen med svart eksos og at den går på tomgang men når jeg ruser faller turtallet til den kan stoppe etter at jeg slipper gasspedalen si mer hva som er årsaken til problemene? Problemet er at den får for mye bensin i forhold til luft. Det kan være gammelt tett luftfilter eller at den går med kaldstarten på også når den er varm. Ved kaldstart skal motoren ha fetere blanding som endrer seg ettersom den blir varm. Du har en luftføler på luftinntaket som ikke fungerer. Jeg regner med at jeg husker riktig ang. denne gamle bilen. Den kan som regel renses hvis den ikke er helt defekt. 1 Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2016 Nå har jeg byttet luftfilter og det er mye bedre. Jeg finner ikke denne føleren og har derfor ikke renset den. Når jeg kjøre feks i kø jokker den. Når jeg gir på går den jevnt og fint. Hvorfor er det sånn? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Den fortjener nok en full service. Om luftfilteret var så dårlig at bilen går dårlig, så står det sikkert like dårlig til med resten. Skift: Olje, oljefilter, tennplugger og bensinfilter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå