torest Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 E39 får to tyrkiskbygde el-ferger Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Noen som har spesifikasjoner på fart, rekkevidde, lading etc? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Noen som har spesifikasjoner på fart, rekkevidde, lading etc? Lite info foreløpig: http://www.multi-maritime.no/portfolio-item/mm103fe-el-2/ Lenke til kommentar
Myst Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Er ikke lagt ut noe særlig prosjektinfo enda. Men TS har levert en del båter til Norge før og har fortsatt noen leveringer i 2016 og 2017 også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Muligens et dumt spørsmål, men; Hvordan kommer disse ferjene seg fra Tyrkia til Nordfjord ? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hva med helnorsk bru i stede for? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Muligens et dumt spørsmål, men; Hvordan kommer disse ferjene seg fra Tyrkia til Nordfjord ? Ved hjelp av større fraktskip som MV Blue Marlin tenker jeg. Ja, gadd ikke finne mindre bilde, skyt meg. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hvordan kommer disse ferjene seg fra Tyrkia til Nordfjord ?Ved hjelp av større fraktskip som MV Blue Marlin tenker jeg. Du milde himmel, det var prammen sin det. Personlig hadde jeg vel regnet med de spente fast et dieselaggregat på dekk, ferjene burde jo ha plass til noe slikt. Men, godt mulig de ikke er laget for en tur til havs og må bli fraktet frem. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Føler at det er en Xzibit/Pimp My Ride spøk inni her et sted... Lenke til kommentar
Myst Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Vet du, jeg tenkte faktisk å dra en "yo dawg" spøk inni der, men den er så utvannet og forhistorisk nå at moroa i det er nå borte. Men ja, kommer vel an på type skip/ferje. Disse skal jo bli fullelektriske og foreløpig vet vi ikke hvor langt de vil rekke på èn lading. Kanskje ikke til Aten en gang. Lenke til kommentar
MustDo Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hvordan kommer disse ferjene seg fra Tyrkia til Nordfjord ?Ved hjelp av større fraktskip som MV Blue Marlin tenker jeg.Du milde himmel, det var prammen sin det.Personlig hadde jeg vel regnet med de spente fast et dieselaggregat på dekk, ferjene burde jo ha plass til noe slikt. Men, godt mulig de ikke er laget for en tur til havs og må bli fraktet frem. Sitat Multi Maritime: "Fjord1 is preparing for fully electric operation of both ferries on the Anda – Lote crossing. However, the ferries will also be equipped with biodiesel generators, which open for potential operation as plug-in hybrids on other fjord crossings in the future." Lenke til kommentar
Lars_123 Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Så kjekt at de velger et utenlandsk verft, nå som det er krise og stor ledig kapasitet på norske verft. Og som vanlig kommer løgnen om at det vil være mye norsk utstyr om bord. Det vil sannsynligvis være en del utstyr levert av norske firma, men utstyret er sjeldent produsert i Norge, maksimalt satt sammen her. Dermed skaper det ikke mange norske arbeidsplasser. Jeg synes Fjord1 burde vist litt samfunnsansvar og gitt jobben til et norsk verft. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Så kjekt at de velger et utenlandsk verft, nå som det er krise og stor ledig kapasitet på norske verft. Og som vanlig kommer løgnen om at det vil være mye norsk utstyr om bord. Det vil sannsynligvis være en del utstyr levert av norske firma, men utstyret er sjeldent produsert i Norge, maksimalt satt sammen her. Dermed skaper det ikke mange norske arbeidsplasser. Jeg synes Fjord1 burde vist litt samfunnsansvar og gitt jobben til et norsk verft. Eg googla litt etter krise i verfftsindustrien, for det har eg ikkje høyrt om no nyleg. Det første som dukka opp var gamle artiklar frå før 2010, so eg rafinnerte søket litt for å finne nyare artiklar. Det som då dukka opp var "lite krisestemning i verftsindustrien". Det ser ut til å vere litt justering attende til meir normale tilhøve etter eventyrlege vekstår med høg oljepris, men noka krise er det altso ikkje. Offshore-farty som ikkje er i bruk nyttar gjerne høvet til vedlikehald og oppgradering, so det tek litt tid før krise i oljenæringa forplantar seg til verftsindustrien. Dei som ryk ut først er framandarbeidarane som vart leigd inn på kontrakter dei åra som verfta har hatt veldig mykje å gjere, so litt mindre arbeid ein periode fører heller ikkje automatisk til høgare arbeidsløyse i Noreg. Lenke til kommentar
LPX3MZ7C Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Så kjekt at de velger et utenlandsk verft, nå som det er krise og stor ledig kapasitet på norske verft. Og som vanlig kommer løgnen om at det vil være mye norsk utstyr om bord. Det vil sannsynligvis være en del utstyr levert av norske firma, men utstyret er sjeldent produsert i Norge, maksimalt satt sammen her. Dermed skaper det ikke mange norske arbeidsplasser. Jeg synes Fjord1 burde vist litt samfunnsansvar og gitt jobben til et norsk verft. Utgjør ikke så stor forskjell for arbeidsledige nordmenn om et norsk verft får prosjektet når arbeidskraften leies inn fra Øst-Europa og utlandet likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå