Sogogi110 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Nå som det er E3 er det mange spill jeg har lyst på, blant annet MAFIA 3, Deus Ex: Mankind Divided, Dishonored 2 og Mass Effect: Andromeda. Disse spillene kommer mest sannsynelig til å koste veldig mye, og jeg som kun går på lærlinglønn, har ikke råd til å kjøpe alle sammen. Tankemåten min er at jeg vet alle disse spillene kommer til å bli bra, siden jeg har spilt minst et spill i serien, som jeg likte veldig godt. Jeg vet selv at mange av spill ikke vil vare for altid som for eksempel BF1 som jeg klarer å holde meg unna. Kan noen gi meg et tips på hvordan jeg skal få meg selv til å ikke kjøpe alle disse spillene, og heller bare kjøpe noen av dem? Spill er dyrt og jeg har heller lyst til å spare til ting jeg virkelig trenger. Endret 12. juli 2016 av Hårek Fjernet reklame Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1727573 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Legg dem inn i Wishlist på Steam osv. og vent noen måneder til det er tilbud Eventuelt kjøp spillene på tredjepartsiter som selger cd keys. Jeg har brukt et par stykker og de funker bra. Aldri hatt noen problemer. Der er de ofte -40% Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hva å bare vente, har selv 1361 spill bare i steam totalsett har jeg nok 1410 spill, hvis vi legger til uplay\orgin. Så eneste negativ å kjøpe på salg, er spillene muligens ikke blir utviklet like fort. Spørs om jeg kommer å kjøpe mye mere, da jeg ikke får tid å spille alt. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) TS: Ikke kjøp noen av de og finn noe produktivt å bruke tiden din på. Feks nå et mål du har i livet eller fokuser på å være lærling. Hvis du absolutt skal spille så velger du étt spill og satser på det innenfor bestemte tidsrammer. Er du lærling eller er du gamer? Hvorfor er du lærling hvis du er gamer? Skal du holde folkus på å være lærling eller skal du spille? Yrket ditt skal du basere resten av livet ditt på. Med mindre du blir "blant de beste i verden" er spillingen noe du legger bak deg. Det burde si seg selv hva du blr satse på. Hvis du har potensiale for å bli god vil det vise seg etter 3-6 måneder med spilling. Nei, ingen forventer at du er best etter tre måneder, men hvis du ikke har peak performance oppe blant de beste etter tre måneder med dedikert innsats så ligger det dessverre ikke for deg. Poenget mitt er at du raskt finner ut om det er verdifult for deg å spille. Årsaken til at spilling er så negativt er at innfallsvinkelen er umiddelbar selvrealisering og feelgood, men i praksis blir en gedigen tidstyv uten sidestykke. Hvis du er god i spill vil resten av livet ditt løftes fordi du får nye muligheter til karriære og anerkjennelse gjennom spillingen. Hvis du er dårlig, middelmådig over gjennomsnittlig god i spill men likevel bruker mye tid på spilling, vil de øvrge aspektene av livet ditt lide fordi spillingen gjør at du putter mindre tid inn i tanker og aktiviteter som gjør at du får fremskritt i livet ditt. Hva oppnår du med å kjøpe étt spill? Hva oppnår du med å kjøpe halvparten av spillene? Hva oppnår du med å kjøpe alle spillene du kunne tenke deg? Sjekk ut opptak av World Record i speedrunning i diverse spill så skjønner du hvorfor det er bortkastet å spille hvis man er Mr. Average og ikke har mulighet til å komme videre. LMH1: Så få spill du har totalt. Endret 14. juni 2016 av BadCat 2 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 @ badcat seriøst? dude, det der må være en av de kjipeste kommentarene jeg har lest på et forum noen gang. dersom noen har lyst til å spille noen timer på fritida så må de da få lov til det uten at du skal komme å si at det er bortkasta tid dersom du ikke prøver på bli proff. jeez. kanskje du burde vurdere å gjøre noe annet enn å "hjelpe" folk på forum, for makan til tåpelig post har jeg aldri sett før. @ trådstarter velg det spillet du har mest lyst til å spille, og så koser du deg med det. dersom økonomien tillater det, så kan du plukke opp en av de andre tittelene senere. ikke noe poeng i å kjøpe mange spill på en gang, spesielt ikke når det er snakk om spill som kan ha mange timer spilletid 3 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Nei, det er ikke bortkastet å spille. Det er bortkastet å legge mye tid i det etter man har konstantert at man ikke blir god. Det er mye annet som er like bortkastet, blant annet forum, aviser, tv, tilfeldig epost, sosiale media osv. Alt som tar tid fra det man burde gjøre. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) edit, tok det på pm, siden jeg ikke er en moderator Endret 14. juni 2016 av Spirre Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Viljestyrke fungerer bra. Eventuelt vente ett par måneder så kjøpe spillene billigere enten på sider som er billig f.eks amazon eller brukt. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Såvidt jeg forstår er problemet her penger og ikke tid. Selv har jeg gjort det så enkelt som at jeg ikke kjøper spill jeg ikke skal spille der og da. Når jeg så er ferdig med ett kan jeg kjøpe et nytt. Gjør kun unntak hvis det er spill som sannsynligvis kommer til å forsvinne fra hyllene i løpet av kort tid og ikke bli trykt opp på nytt. Spilling er ikke en tidstyv. Jobb er. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Første bud er i hvertfall: ALDRI forhåndsbestill. Så er mye gjort. 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Selvkontroll er en ting Hadde han hatt selvkontroll så hadde vel ikke denne tråden eksistert. Spilla blir ikke releasa samtidig. Kjøp et spill om gangen og har du lite råd så lever du på litt fattigmanns kost en periode. Endret 16. juni 2016 av Stormwolf Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Totalt gærn ide, begynner du å spare nå så har du hvertfall nesten råd til å kjøpe de etterhvert som de kommer ut. Mass Effect kommer jo ikke før neste år engang, de andre aner jeg ikke - uansett, klarer du noen hundrelapper i måneden er du der. Og lærlinglønn går vel opp hver 6e måned? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hver gang du kjøper mere enn et spill for over 200 i året må du spise en sitron med skall 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Man har jo pølse i brød og den type mat også da. Ikke noe godt i lengda, men du sparer en del penger. Eller du kan rett og slett bare spise brød noen dager. Sparer fort en del. Endret 23. juni 2016 av Stormwolf Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Man sparer ikke på sikt etterhvert som man blir feit og giddesløs. Tenk langsiktig. Koster ikke noe særlig mer for kyllingfilet og frosne grønsaker enn pølse i brød. Lenke til kommentar
orv Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Kan jo planlegge litt sammen med venner som bruker samme plattform da. Finn et knippe spill alle har lyst å teste, kjøp ett hver i fysisk format og bytt innbyrdes... Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 5. juli 2016 Del Skrevet 5. juli 2016 (endret) Har nesten samme problem selv, men ikke pga penger eller tid for den del men kjøper bare for mye spill så det er sløseri. Som en kompis en gang sa, "du kan like gjerne ta ut en 500 lapp og sette den på fyr", sitter igjen med like mye. Trur jeg har over 310 games på steam og rundt 40 på gog i tillegg til mange esker og cd mapper med spill. Etter jeg ble gift har spill kjøpen gått ned men ikke nok, det har derimot blitt mindre tid til spill så jeg får ikke spilt så mye som før men har fortsatt nok tid til at jeg kan bruke 2t hver dag eller sitte en hel søndag så kan ikke klage. Spartapus sin strategi om å alltid spille et spill ferdig før en gir seg tillatelse til å kjøpe seg nytt virker veldig produktivt og for det som badcat kaller selvrealisering i tillegg til besparende men det krever "selvkontroll". Jeg spiller for det han kaller for "feelgood" men også for "distraction". Samme grunn til at så mange setter seg forran TV'en eller sitter med solitary time på time. Alt av jobb stress og familie stress forsvinner når jeg gamer, det er nesten som jeg svever i en annen realitet. Andre tingen jeg trur kan være en årsak er samme grunn til at folk ikke klarer å slutte å røyke, det er en belønning til seg selv. Når jeg vokste opp så betydde Bursdag og Jul en ting og det var en stor PC eske med nytt spill og pc manual og pløye gjennom, det var det beste som fantes. Nå som jeg har penger til å kjøpe alle spill til en hver tid så trur jeg at jeg belønner meg selv ved å kjøpe spill, selv om jeg egentlig vet at jeg ikke har stor nok interesse for å bruke tid på det, men det å kjøpe det til meg selv gir meg en feelgood følelse av belønning eller noe... Endret 5. juli 2016 av Gunman1986 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg