Redaksjonen. Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Opptil to og et halvt tonn malm må sprenges ut for å gi nok materiale til én eksoskatalysator.Disse metallene må graves opp for å gjøre bilen mer miljøvennlig Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Interessant artikkel om teknikken som ligger gjemt under fossilbilene våre. 4 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Forøvrig mener jeg å ha lest at katalysator-metallene også forsvinner litt etterhvert med eksosgassene. Sånt sett kan man vel gå ut fra at gjenvinningen av litium er betydelig mer effektiv enn gjenvinning av katalysatormetallene. Det forsvinner liksom ikke litt litium sammen med elektrodene under utladningen etterhvert.... 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Virker ikke helt ideèlt dette her. Jeg visste at det ikke var bra, men en så massiv gruvedrift som dette for "så lite" var litt sjokkerende. Men, slike saker og tilstander er jo et godt insentiv for å finne alternativer. 2 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Sjelden jeg leser en artikkel med slik innlevelse som denne! Den er både interessant, opplysende og godt skrevet! 3 Lenke til kommentar
Josef Ølgelig Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Sjelden jeg leser en artikkel med slik innlevelse som denne! Den er både interessant, opplysende og godt skrevet! Det er ikke du som har skrevet den, vel? Endret 14. juni 2016 av Josef Ølgelig 1 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Her samler de inn platinum fra veikanten i USA: 2 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hele problemet med den videoen er lagt frem i løpet av 15 sekunder: De står på veiskulderen på en motorvei. Midt på natten. Uten synlighetstøy, verneutstyr, og formodentlig uten skilting og andre tiltak. Hva. Faen. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Mulig de ikke er helt inne i den norske måten å opptre på motorveier. De står tydeligvis foran den parkerte bilen sin som har lysene på og de har på seg hvit og signalgult overplagg for synlighet, men de fant vel ut at det ble litt i kjøligste laget siden de har jakker over. Han med signalgult tok i hvert fall av seg jakken i en del av klippet. Uansett, det ser ut som veistøv kunne blitt brukt som råmateriale og ikke bare fyllmasse etter at det blir kostet opp. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Anbefaler forøvrig å sjekke ut resten av videoene hans. Veldig mye interresant. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå