Gå til innhold

Holder det med et "billigt" skjermkort?


peet-79

Anbefalte innlegg

Som dere ser har eg et billigt skjermkort som de allerede har sluttet å selge.
Eg kjøpte d i juni men har ikke brukt maskinen så mye.

Er dette kortet så dårligt at eg bør bytte d ut??

Når eg spiller litt krevende spill henger d litt.
Eg bruker pc'en 50% til spill som CS, WC3, Qake3, morrorwind, hitman2 ++++




Xp 2600+
Asus A7v8x deluxe 400
Samsung 2x 256mb
Maxtor HD 2x 120gb udma 133
Asus Mx 440 128mb
Cheiftech kabinett
Tt vifter
Hundai Monitor 19" Dynaflat-x
Samsung dvd 16x/48x
Asus cd brenner 48x / 32x/ 48x Endret av peet-79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette kortet så dårligt at eg bør bytte d ut??

 

Du er vel den beste til å svare på akkurat dette ;)

Det kommer helt an på hva du bruker maskinen din til, men kortet holder jo lenge til å surfe litt rundt på nettet...

 

 

Til spilling derimot begynner vel mx440 å henge endel etter de aller hotteste kortene. Uansett så virker det som om skjermkortet definitivt er det du bør bytte ut neste gang du oppgraderer :)

Lenke til kommentar

Dette er et meningsløst spørsmål så lenge du ikke sier hva du primært bruker maskinen din til. Hvis du tilbringer MYE tid med de aller nyeste 3D-spillene og ikke er fornøyd med hvordan maskinen yter kan du selvsagt vurdere en oppgradering. Det samme gjelder hvis du er en av dem som bruker hardwarespecs som penisforlenger. I motsatt fall er innvestering i nytt skjermkort helt unødvendig.

 

Det er ikke noe problem å bruke dårligere skjermkort enn det der til de fleste spill på markedet. Jeg gremmes over alle familiepcene som ikke brukes til tyngre ting enn Minesveiper, men likevel utstyres med grafikkort til mange tusen kroner. En skal være ihugga gamer før det er forsvarlig å bruke mer enn max et laken på GPU.

Lenke til kommentar

Har hatt det 440 jeg også :) Og jeg vet at kortet ikke yter all verden.

Jeg vil råde deg til å invistere i et nytt et eventuelt brukt et. Radeon 9600pro eller et GeforceFX 5800 er 2 gode skjermkort som yter mye bedre enn det du har nå. Personlig er jeg en ATI fan, men tror at GF kortet gir mere for pengene her. Men kommer jo helt an på hvor mye du er villig til å invistere i et skjerm kort.

Tror spille-opplevelsen din vil bli mye bedre med et av de skjermkortene :) Er jo mye morsommere å spille når du har litt grafikk på og :) Men detet er jo helt opp til deg.

 

 

dostojevski

Dette er et meningsløst spørsmål så lenge du ikke sier hva du primært bruker maskinen din til. Hvis du tilbringer MYE tid med de aller nyeste 3D-spillene og ikke er fornøyd med hvordan maskinen yter kan du selvsagt vurdere en oppgradering. Det samme gjelder hvis du er en av dem som bruker hardwarespecs som penisforlenger. I motsatt fall er innvestering i nytt skjermkort helt unødvendig.

Ro ned litt :) Går an å svare litt konstruktivt uten å være stor i kjeften vettu.

Ps. Ikke lag en diskusjon ut av dette her. (Vis du absolutt må så lag en på "søppel post"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...