Otzy Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Hei, her kjem tre bil spørsmål, som eg gjerne vil ha hjelp til:) 1: Eg har slite litt med bremsene på bilen min i det siste. Dei har aldri vore spesielt gode, sjølv om at alle 4 kalipperane forholdsvis nye (ca 1 år) er nye pluss forholdsvis nye skiver og klosser. Reprasjonane er utført på verksted. No hører eg bremsene ligger på (bak), og den bremser dårlig. Skivene har begynt å ruste o.l. Eg har prøvd å pumpe men det hjelper ikkje. Eg sjekka bremseveske beholderen i sta, men eg synes det var vansklig å sjå nivået. Har dere forslag til ting eg kan gjere? 2: Kjøleveska i beholderen er mørk og under minimum nivået. Er dette den vanlige fargen? 3: Batteriet hadde mykje kvit støv rundt pluss polen. Er dette vanlig? Eg børsta det berre av. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) 1. Det kan være luft i systemet, så ville tatt den tilbake på verksted og bedt de om å blø systemet en gang til. 2. Nei. Ville byttet kjølevæske. 3. Ja. Bare børst det av. Edit: kan ikke lese Endret 13. juni 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 1: Har dine calipere 1 eller 2 stempel? Dersom de har 1, kan det være gliderne på caliperen som må smøres opp. 2: Kjølevæsken er normalt blå/grønn eller rød/rosa, avhengig av biltype og motorkode. Den skal ikke være mørk. Gammel bil? Når ble kjølevæske byttet? 3: Sett polene inn med fett så slipper du dette. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/Batteripolfett-2000017183/ for eksempel. Lenke til kommentar
Otzy Skrevet 13. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2016 Det er en 2004 utgave av V40. 1. Det kan være luft i systemet, så ville tatt den tilbake på verksted og bedt de om å blø systemet en gang til. 2. Nei. Ville byttet kjølevæske. 3. Ja. Bare børst det av. Edit: kan ikke lese Takk for svar. Skal få bytta det i løpet av sommaren. Er vel sikkert en enkel jobb. Anngåande bremsene så kan eg ringe dei som reparerte bilen sist og høyre om dei vil ta den inn igjen. Brukte rundt 10 k på å få den EU ok i høst. Etter det fungerte bremsene heilt ok, men iløpet av vinteren så har dei blitt dårligere igjen. Er det en hovud bremsesylinder i motorrommet eller noke sånt som kan fuske? 1: Har dine calipere 1 eller 2 stempel? Dersom de har 1, kan det være gliderne på caliperen som må smøres opp. 2: Kjølevæsken er normalt blå/grønn eller rød/rosa, avhengig av biltype og motorkode. Den skal ikke være mørk. Gammel bil? Når ble kjølevæske byttet? 3: Sett polene inn med fett så slipper du dette. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/Batteripolfett-2000017183/ for eksempel. Det veit eg ikkje, er det ikkje vanlig med 1? Eg prøvde noke sånt på Toyotaen eg hadde før, men der endte eg opp med å kjøpe ny. Er vist en kjent sak at dei gamle v40 ane har dårlige bremser. Eg har ikkje skifta den i midt eige, så det er ihvertfall 2 år. Takk for fett tipset, skal prøvest! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Toyota er også kjent for å slite litt med bremsene, har problemer med at de ligger på i tillegg til svært dårlig stålkvalitet på delene sine. Kjøper man uorginale på feks. Mekonomen så blir problemet straks mindre Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Takk for svar. Skal få bytta det i løpet av sommaren. Er vel sikkert en enkel jobb. Anngåande bremsene så kan eg ringe dei som reparerte bilen sist og høyre om dei vil ta den inn igjen. Brukte rundt 10 k på å få den EU ok i høst. Etter det fungerte bremsene heilt ok, men iløpet av vinteren så har dei blitt dårligere igjen. Er det en hovud bremsesylinder i motorrommet eller noke sånt som kan fuske? Om det var ok da du fikk den så er det ikke sikkert at det er luft. Bytte kjølevæske er en veldig lett jobb ja. Du trenger ikke flushe noe, bare tøm ut og fyll på med riktig type og blanding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå