Slutta Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Hei, Jeg syntes synet av en platespiller er veldig sjarmerende og vil gjerne ha en hjemme i stua. Jeg vet lite om det men har fått med meg at det gjerne må litt utstyr til for å få god lyd. Det jeg helst skulle hatt er egentlig en som har ok lyd med minst mulig "tilbehør", der den blir stående er det ikke plass til høyttalere så jeg vil gjerne ha en som er helt komplett med innebygd forsterker og høyttalere. Noen som har tips til noe som fungerer bra? Jeg syntes også det hadde vært utrolig kult å ha en i retro design, men de jeg sett på hittill ser ut som noe ræl. Prisen er ikke så nøye men jeg legger nok i hvert fall ikke mer enn 3000 kr i den. Den kommer til å bli brukt mest når jeg er hjemme alene og bare vil nyte stillhet med litt bakgrunnsmusikk. Takker for alle svar, tips og linker Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) Platespillere med innebygd høyttalere, de jeg vet om gir alle lyd tilsvarende en god klokkeradio. Altså ganske dårlig lyd. Du har ikke et lite miniankegg (med aux inngang)? Du kan jo strekke lydkabel 2-5 meter til minianlegg om det er aktuelt? Endret 13. juni 2016 av plankeby Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Hvis ikke spilleren gir ut line-out direkte vil det du sier virke hvis man har et mellomledd som konverterer RIAA signal til line-out. RIAA signalet er veldig svakt og har nesten ikke bass og veldig mye diskant. Lenke til kommentar
Slutta Skrevet 14. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2016 Platespillere med innebygd høyttalere, de jeg vet om gir alle lyd tilsvarende en god klokkeradio. Altså ganske dårlig lyd. Du har ikke et lite miniankegg (med aux inngang)? Du kan jo strekke lydkabel 2-5 meter til minianlegg om det er aktuelt? Jeg har et bose anlegg jeg kunne ha koblet til med aux men det står i et annet rom.. Det kunne kanskje ha blitt plass til et par små høyttalere der jeg tenkte å ha den om jeg ommøblerte litt har du noen tips til en som er grei hvis jeg gjør det? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Denne her? http://m.clasohlson.com/no/Sony-PS-LX300USB,-platespiller-med-USB-utgang/38-5347 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Med tre tusen i budsjett og krav om innebygd forsterker og høyttalere synes jeg du bare skal skrinlegge prosjektet. For tre lapper kan du få en grei nok platespiller, men ikke noe mer og heller ikke noe mer enn en som er "grei nok" heller. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Med tre tusen i budsjett og krav om innebygd forsterker og høyttalere synes jeg du bare skal skrinlegge prosjektet. For tre lapper kan du få en grei nok platespiller, men ikke noe mer og heller ikke noe mer enn en som er "grei nok" heller. Enig der! Spar heller litt penger å kjøpe noe enkelt brukt. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Lavt budsjett, innebygd forsteker og høyttalere, og krav til god lyd er vel egentlig umulig å få til. Kan jo sjekke om denne hadde vært noe, men er nok litt dyrere, husker ikke prisen her og nå: https://www.youtube.com/watch?v=kvcoci3QLEk Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) Har trådstarter gjort seg noen tanker? Jeg mener man vil få grei lyd med,en spiller til under kr 3000,- med innebygt riaa forsterker. Uansett veldig mye bedre lyd enn noen alt i ett greie med høyttalere. Man kan jo oppsøke hifi klubben o.l. for demo av skikkelige spillere. Spørsmålet er vel om trådstarter trenger "high end" utstyr. Argon tt2 fra hifi klubben gir god lyd og gjør seg i stua. Med en riaa forsterker så er du på kr 3000. Dette bør gi både visuell glede og lydglede. Endret 21. juni 2016 av plankeby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå