Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Frekk tennåringsgjeng

Anbefalte innlegg

I dag opplevde jeg en underlig opplevelse da jeg passerte en ungdomsskolegjeng. Jeg er en gutt i midten av sjue. Jeg hadde på meg headset, men klarte å få med meg noen setninger av en i gruppen. Han sa "Skal vi ta deg", mens han så på meg. Jeg skjønte at det var meg de pratet om og så sa de noe mer som jeg ikke hørte... 

Setningen er nok så uskyldig, men selve opplevelsen virket bøllete. Jeg svarte ikke og gikk rett forbi. Det gikk så fort. Jeg er nok hårsår, men det er veldig irriterende at unger snakker sånn til endel eldre. 

Så tankene gikk når jeg kom hjem. Skulle jeg snudd og sagt. "Hey, du klovnen. Hva heter faren din?" eller prøve å drite han ut foran de andre. Spørre de f.eks, "Går han på noen medisiner".. Er dere støttekontakten hans?..."..osv.. Jeg angret liksom på at jeg bare gikk forbi.

Jeg innser at det er veldig barnslig og ikke noe big deal i det store... Men det er ofte slik mobbing oppstår. Bøllete fremtoning og ikke nødvendigvis veldig skitne ord... Jeg kjenner dem ikke. Bare sett de noen ganger... Hva gjør man neste gang?

Endret av martinhansen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken voksen mann bryr seg om hva noen hormonforvirra ungdommer sier for å tøffe seg for gjengen sin?

For deretter å opprette en diskusjon om hva du skal gjøre neste gang?

Mitt råd er at du gror et par og ignorerer fjortiser som tror de er kule..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilken voksen mann bryr seg om hva noen hormonforvirra ungdommer sier for å tøffe seg for gjengen sin?

Det var nok teit å opprette en tråd om dette. Som jeg nevnte i første post. Dette er egentlig ingen stor sak, men veldig irriterende. Hvor man har veldig lyst å svare med samme mynt! 

Endret av martinhansen1
Lenke til kommentar

Det var nok teit å opprette en tråd om dette.

Hvis man skal måle det så vil jeg ikke si at tråden din kommer så veldig høyt opp på teithetsskalaen i forhold til mye annet piss som blir opprettet/ spurt om her inne :)

Lenke til kommentar

Rimelig kleint å være tenåring, for man skjønner ikke selv hvor teit man er: http://www.aftenposten.no/webtv/#!/video/110413/partybuss-til-juleball-det-er-hyggelig-men-litt-trangt

Hva kan man egentlig forvente, de har jo ikke ferdigutviklede hjerner enda. Så hvorfor lage en sak ut av det hvor man må omgås sånne uutviklede vesener når man har et valg? Æsja bæsj.

Endret av nightowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at han opprettet en tråd, om han irriterer seg da. Ikke vær så dømmende :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg konfronterer unger som er frekke i kjeften. De er tøffe fordi de regner med at du som voksen ikke kommer til å gjøre noe.

Tenåringer borte fra mamma og pappa oppfører seg stort sett som uoppdragne drittunger. Jeg jobber mye på skoler i mitt arbeide som håndverker og ser at lærlingene våre ofte blir plaget av disse bøllegjengene. Flere ganger har jeg konfrontert den mest rappkjeftede og satt ham på plass. Jeg driter i om jeg representerer firma - sånt skal vi ikke måtte finne oss i og noen unger trenger å bli satt på plass.

Barn innser ofte ikke nederlag uten å reflektere over situasjonen så de fleste gangene mister de munn og mæle når en stor mannsperson står nese til nese med dem men så slenger de noen halvhjertede tøffing fraser idet du går for å prøve å redde ansikt foran kameratene sine.

Effekten ser du senere når de ikke gjør det igjen.

Endret av Zim3000x
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg konfronterer unger som er frekke i kjeften. De er tøffe fordi de regner med at du som voksen ikke kommer til å gjøre noe.

Tenåringer borte fra mamma og pappa oppfører seg stort sett som uoppdragne drittunger. Jeg jobber mye på skoler i mitt arbeide som håndverker og ser at lærlingene våre ofte blir plaget av disse bøllegjengene. Flere ganger har jeg konfrontert den mest rappkjeftede og satt ham på plass. Jeg driter i om jeg representerer firma - sånt skal vi ikke måtte finne oss i og noen unger trenger å bli satt på plass.

Barn innser ofte ikke nederlag uten å reflektere over situasjonen så de fleste gangene mister de munn og mæle når en stor mannsperson står nese til nese med dem men så slenger de noen halvhjertede tøffing fraser idet du går for å prøve å redde ansikt foran kameratene sine.

Effekten ser du senere når de ikke gjør det igjen.

Du har noen gode poeng! Jeg husker da jeg var yngre så likte noen å erte voksne mennesker. Hvis de opplevde konfrontasjon så stoppet de som regel, men de bare fortsatt med folk som ignorerte. De følte nok sikkert at de kunne si hva som helst når folk ignorerte...

Endret av martinhansen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg støtter Zim ovenfor her.

Min personlige erfaring som fungerer for meg er å sette på plass vedkommende som kommer med trusselen med noe så enkelt som "å så tøff du er" flire litt og spørre vennene hans om han går på noen medisiner med et smil. Dette fungerer som regel greit på ungdommer , merk når man gjør slikt kan man risikere at vedkommende faktisk prøver å tøffe seg så man må ha både bein i nesa og guts for å kunne vise vedkommende at her er det en person man ikke tuller med. Det kan fort gå fra ord til håndgemeng så dette er ikke noe jeg anbefaler for noen.

Men av erfaring har det kun skjedd 1 gang at jeg måtte virkelig vise baller og har per dags dato ikke kommet til å måtte forsvare meg fysisk på denne måten , trolig fordi de plutselig blir veldig usikker på om de kan tøffe seg for deg i det hele tatt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...