Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg rota med broren til kjæresten min!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjort det, det verst tenkelige. Jeg dør av dårlig samvittighet, og jeg er så forvirra at jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg som alltid har vært så ekstremt i mot utroskap, har vært utro. Hjelp!

I helgen var jeg på en fest sammen med kjæresten min hvor broren til kjæresten mim også var. Vi har vært sammen i 2 år og har det bra sammen på mange områder, og ikke så bra på andre (naturligvis, sånn er det vel med de fleste?). Altså denne broren har jeg aldri forstått meg på. Han er så mystisk, vanskelig å lese og jeg aner ikke hvor jeg har han. Han er dødskjekk, hyggelig, og har hatt kjæreste i 7 år. De har bygget hus sammen, men har ikke barn og er ikke gift. Det merkelige er at iblandt så har jeg hatt seksuelle drømmer om denne broren, hvor han forteller meg at han er forelsket også har vi sex, uten å helt forstå hvorfor. Ja, han er kjekk og det der, men er det et grunnlag for å drømme slike drømmer?

TIL PROBLEMET:

Vi møttes inne på et rom for å mixe drikke, vi var veldig fulle begge to. Vi flørtet litt, også plutselig gir han utrykk for at hadde det ikke vært for at han var broren til kjæresten min hadde han pult meg! Jeg aner ikke hva som skjedde videre, men plutselig står vi å kliner skikkelig, han fingrer meg og jeg runker han! Jeg husker bare deler av dette, og jeg husker han sa at jeg ALDRI måtte fortelle noen om dette. Jeg sa "vi må aldri gjøre dette igjen!" Hvor han sier "joda"

Dagen derpå møttes vi på do for å spy, da later han som ingenting. Da oppfører han seg HELT vanlig, som før.

Om jeg forteller noen om dette ødelegger jeg forholdet hans, han mister huset, jeg mister kjæresten, kjæresten blir uvenn med broren, JEG har ødelagt så mye! Hva skal jeg gjøre!? Det verste er at jeg ikke klarer slutte tenke på broren hans!! Jeg vet ikke om jeg har fått følelser, men jeg vil gjøre deg igjen! (Hadde ALDRI gjort det, men vil!?) og vi skal på samme fest igjen om 3 uker.

Jeg er verdens verste person. Jeg HATER meg selv. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 8e27a...7fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Fylla har ikke skylda, man mister hemninger men det man gjør er et resultat av hva man ikke tør gjøre edru.

2. Broren er tydeligvis ikke en god bror eller kjæreste.

3. Du er tydeligvis ikke en god kjæreste.

Så da har du 3 valg.

1. Gjør det slutt uten å fortelle dette

2. Gjør det slutt og fortell dette

3. Ikke gjør det slutt og hold det hemmelig

Så må du tenke på resultatene.  Med valg 1 så må du leve med ditt svik på samvittigheten. Ved valg 2 så må du leve med at du kanskje har ødelagt et brødreforhold for alltid +  samvittigheten din. Ved valg 3 så må du takle samvittigheten din ved å ikke fortelle det og fortsatt være kjærester med en du har sveket på verst mulig måte.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Trådstarter her!

Fylla har overhode ikke skylda, jeg var klar over hva jeg gjorde og jeg var ikke vond å be. Men hvorfor tok broren til typen min initiativ til å gjøre dette? Han har i løpet av de 7 årene han har vært i et forhold ikke rørt en annen dame enn kjæresten sin, så hvorfor gjorde han dette nå, med meg? I edru tilstand ignorerer han meg nesten, og har ALDRI vist tegn til at han har interesse av meg i det hele tatt. Han sa han alltid har tenkt at jeg er pen, men det har han jo mest sannsynlig tenkt om veldig mange andre jenter også, uten at han har gjort noe med dem. Han sa han elsket kjæresten sin, så jeg måtte ikke si noe. Men hva er greia? Om han elsker kjæresten sin, hvorfor gjorde han dette da?

Jeg vil fortelle det til kjæresten min, men er redd han kommer til å bli så fly forbanna at han mister kontrollen helt. Han har store problemer med sinne. Burde jeg snakke med broren først, og fortelle han at jeg vil komme til å si det? Å leve med skylden tror jeg faktisk ikke jeg makter. Jeg har så dårlig samvittighet. Bakrusen dagen derpå fortjente jeg hvertfall, for å si det slik..

Anonymous poster hash: 8e27a...7fd

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Han gjorde det av samme grunner som deg, kåt og uten grenser for seg selv. Pakk sammen og dra derfra. Se deg aldri tilbake.

Lenke til kommentar

Dette kommer nok til å smelle noe jævlig før eller senere.

Du må enten gi beskjed til typen din og håpe han takler det (noe han sannsynligvis ikke vil gjøre) eller innse at forholdet ditt allerede er fucked og avslutte det.

Dette var rimelig ille av dere begge to. Fulle eller ikke fulle så er dette noe dere bør nå håndtere ordentlig og tåle konsekvensene av. Dere har begge vist tegn på at deres nåværende forhold er ganske dødfødte. Utroskap er en ting, og med en kamerat en annen men familie er helt hinsides i min mening.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Støtter det Belphegor nevner her mtp valgmulighetene du har.  Tillit er grunnleggende i et forhold og uten dette fungere ingenting, her har denne tilliten fått seg en real knekk og spørmålet er om denne kan bygges opp igjen?

Personlig hadde jeg aldri klart å fungert ved å holde noe slikt skjult for motparten, siden sannheten som regel alltid kommer for en dag, enten ved forsnakkelser også videre. Å leve på tå hev hver bidige dag i frykt for at dette skal skje, er ikke spesielt ideelt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Fylla har ikke skylda, man mister hemninger men det man gjør er et resultat av hva man ikke tør gjøre edru.

Da har vel fylla skylda da. Hadde man ikke vært full, hadde man ikke gjort det...? 

Tull. Et enkelt feilgrep, i fylla, definerer ikke et menneske.

Så da har du 3 valg.

Det finnes da helt åpenbart et fjerde valg her også:

3. Ikke gjør det slutt, og fortell dette.

Det er selvsagt en sjanse for at kjæresten ikke tilgir, det er hans valg...

Så må du tenke på resultatene.  Med valg 1 så må du leve med ditt svik på samvittigheten. Ved valg 2 så må du leve med at du kanskje har ødelagt et brødreforhold for alltid +  samvittigheten din. Ved valg 3 så må du takle samvittigheten din ved å ikke fortelle det og fortsatt være kjærester med en du har sveket på verst mulig måte.

Tja, slik snakker moralismens voktere. Eventuelt: 

1. Bytt ut "svik" med feilgrep. 2. At det kan ødelegge brødreforholdet er da like mye brorens skyld. Han tok initiativet. 3. Jeg kan tenke meg værre svik enn litt stående fyllesex. Følelsene er et større problem enn handlingen her.

Jeg aner ikke hva som skjedde videre, men plutselig står vi å kliner skikkelig, han fingrer meg og jeg runker han! 

Eller:

Fylla har overhode ikke skylda, jeg var klar over hva jeg gjorde og jeg var ikke vond å be. 

Tja, hvilken versjon er riktig?

Jeg vil fortelle det til kjæresten min, men er redd han kommer til å bli så fly forbanna at han mister kontrollen helt. Han har store problemer med sinne. 

Det er kanskje grunn god nok til å gjøre det slutt, helt uavhengig av utroskapen. Et forhold der man ikke tør snakke om det som er vanskelig på grunn av partnerens sinne er ikke noe godt forhold.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Lurer på om han har like dårlig samvittighet som meg?

Det finner du bare ut ved å prate med ham.

Tror jeg skal snakke med han, også snakke med kjæresten.

Lykke til, om du velger den løsningen!

Fyfader, nå har jeg ødelagt livet mitt og ikke minst kjærestens... Jeg hater meg selv!

Nei. Det føles kanskje sånn, men det er forholdet som eventuelt er ødelagt. Livet er ganske motstandsdyktig slik. Det kommer nye kjærester og nye valg. De valg du har gjort før gir deg erfaring til å velge bedre neste gang. Ingen (friske mennesker) hater evig, heller ikke seg selv. Og det gjør ikke dumheten ugjort.

Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, det får de andre ta seg av. Uansett hva du velger så kommer en dag når du må tilgi deg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor tok broren til typen min initiativ til å gjøre dette?

Irrelevant. Du bør dumpe typen din, og kutte kontakten med begge to. Men vi vet vel at du ikke kommer til å kutte ut denne fyren.

Fordi du er den du er.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Da har vel fylla skylda da. Hadde man ikke vært full, hadde man ikke gjort det...?

Og pistoler dreper... I dette tilfellet, hvem er det som tar valget? Alkoholen eller en selv? Mye mulig at alkoholen fungerer som en katalysator for dårlig dømmekraft. En hendelse har sin årsak, alkoholen alene har nok ikke skylden her. Hvem er det som dreper? Den som drar i avtrekkeren eller pistolen?

Lenke til kommentar

1. Da har vel fylla skylda da. Hadde man ikke vært full, hadde man ikke gjort det...? 

2. Tull. Et enkelt feilgrep, i fylla, definerer ikke et menneske.

Så da har du 3 valg.

3. Det finnes da helt åpenbart et fjerde valg her også:

3. Ikke gjør det slutt, og fortell dette.

Det er selvsagt en sjanse for at kjæresten ikke tilgir, det er hans valg...

4. Tja, slik snakker moralismens voktere. Eventuelt: 

1. Bytt ut "svik" med feilgrep. 2. At det kan ødelegge brødreforholdet er da like mye brorens skyld. Han tok initiativet. 3. Jeg kan tenke meg værre svik enn litt stående fyllesex. Følelsene er et større problem enn handlingen her.

1. Kanskje litt dårlig beskrevet av meg. Man drikker seg tøffere og det er lettere å gjøre noe man kanskje ikke hadde turt ellers. Fylla er en slags unnskyldning man bruker. I riktig setting så hadde man gjort det uansett. Men selvfølgelig kan man se det fra begge sider og jeg har gjort ting jeg ellers ikke ville gjort i fylla jeg også :p

2. Jeg skrev ikke at dette var definisjonen av personene og det burde være ganske åpenbart at dette er min mening. Broren kan være en god bror alltid bortsett fra dette så det hadde vært mer riktig å skrive at dette var en dårlig "brodersk handling" og en dårlig "kjærestelig handling".

3. Jeg skrev faktisk ned valg 4 men jeg tok det bort fordi det er så åpenbart og antagelig et meningsløst alternativ :D

4. Et svik og et feilgrep går hånd i hånd. Dette var et feilgrep som kan sies å være et svik. Jeg skrev ikke at det ikke også var brorens skyld, men når du påpeker det så burde jeg virkelig ha skrevet det, my bad :) Jeg kan også tenke meg verre svik enn fyllesex, men det har ingenting med saken å gjøre. Ja følelsene er et større problem og det er selvfølgelig kjernen i saken. Sex er en fysisk handling, som å dunke hodet i veggen, og følelsene styrer hva som skjer rundt handlingen, i seg selv så er sexen ubetydelig.

Artig at du tok deg tid til å bryte ned innlegget mitt med semantikk og påpeke åpenbare ting jeg ikke trodde det var nødvendig å skrive :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har ikke internett brakt menneskeheten. I gamle dager krevde det årevis med utdanning å bli psykoanalytiker, samt sånne kjedelige bagateller som å møte pasienten ansikt til ansikt, gjerne flere ganger, for å stille en diagnose. Når krever det bare en brukerkonto på internett...  :hm:

Folk som tar alt som blir skrevet på Internett som en ekspertuttalelse er ganske sløve. Det er en grunn til at det finnes et yrke som heter psykolog enda og det er ikke pga at det bare er folk som ikke har nett som fortsatt går til dem.

Det går an å spørre om råd på nett uten å tro at det er gratis psykolog og det er i veldig mange tilfeller en positiv ting, hint hint perspektiv ;) Når jeg svarer i tråder med sensitivt personlig innhold så deler jeg tankene mine for å kanskje gi TS'ene en "tankevekker" og jeg tror veldig mange andre svarer på det grunnlaget.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og pistoler dreper... I dette tilfellet, hvem er det som tar valget? Alkoholen eller en selv? Mye mulig at alkoholen fungerer som en katalysator for dårlig dømmekraft. En hendelse har sin årsak, alkoholen alene har nok ikke skylden her. Hvem er det som dreper? Den som drar i avtrekkeren eller pistolen?

Pistolen påvirker ikke dømmekraften. Det gjør alkoholen.

Det er derfor vi ikke gir fulle folk pistoler...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Det går an å spørre om råd på nett uten å tro at det er gratis psykolog og det er i veldig mange tilfeller en positiv ting, hint hint perspektiv ;) Når jeg svarer i tråder med sensitivt personlig innhold så deler jeg tankene mine for å kanskje gi TS'ene en "tankevekker" og jeg tror veldig mange andre svarer på det grunnlaget.

Selvsagt. Det var en kommentar til innlegget over mitt som sa: 

... Men vi vet vel at du ikke kommer til å kutte ut denne fyren.

Fordi du er den du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...