gladstudent11 Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Heisann forum! Det har seg slik at jeg aldri har hatt muntlig eksamen før. Jeg går nå i VG3. Jeg lurte på om jeg kunne få litt hjelp? Om jeg forstår det rett er det slik at jeg skal fremføre i 5 minutter først og senere 25 minutter fagsamtale. Hva bør jeg fremføre, hvordan osv? Kan sies at jeg kom opp i historie muntlig. Tar i mot all hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
anna1997 Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Når det kommer til presentasjonen kommer du til å få/trekke en oppgave på skolen i morgen, 24 timer før muntlig eksamen begynner. Presentasjonen er i bunn og grunn ikke så viktig og du får ikke en karakter ut i fra den. Men du kan kort dra inn andre ting i historiepensumet, og da pleier læreren å spørre spørsmål angående det du har dratt inn i presentasjonen og hva oppgaven din har handlet om Det er viktig å huske at du ikke burde dra inn ting som du ikke kan noe om, siden du blir mest sannsynlig spurt om dette under fagsamtalen! I historie muntlig kan du også få spørsmål om historiepensumet fra 2. klasse, så du burde gå over dette også. Lykke til! Lenke til kommentar
frustrert_97 Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Det er viktig å huske at du ikke burde dra inn ting som du ikke kan noe om, siden du blir mest sannsynlig spurt om dette under fagsamtalen! Agn åte Litt vanskelig å si hvordan eksamenen din er lagt opp, da det er forskjellig fra fylke til fylke. Jeg kom selv opp i historie, og fikk tema demokratisering. Fikk da ramset opp flere deltema jeg kunne lage en presentasjon om. Presentasjonen var det satt av 10 min men jeg brukte vel ikke mer enn 7.5. Er viktig å ikke henge seg for mye opp i fancy ting i presentasjonen. Bruk 2-3 timer på den, og resten av tiden bruker du til å tilegne deg kunnskap innenfor gitt tema. I dag er det ikke mye du kan gjøre (gitt at du ikke fikk tema i dag), men du kan evt. lese et sammendrag av påbyggboken, der bare føydalismen er utelatt. Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå