Gå til innhold

Wirefall - Catch the Tide (EDM med tropisk / karabisk preg)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her stemmer det meste. Veldig bra jobba. Det eneste som er småpirk egentlig er at sidechain synes jeg blir litt for overtydelig når den pumper på 0:55 og utover. Dette er allerede perfekt i Someday, så det er bare å bruke samme innstillinger som i den. Trekkspillet som starter på 1:16 synes jeg ikke passer helt inn i sounden og rytmen, ellers er dette en knall sommerlåt med en høyglanspolert tropisk sound. Veldig god bruk av effekter til å lage sounden og utfylle den for å passe inn istedet for å overbruke dem. Alt av instrumenter passer veldig godt sammen og klangen ødelegger ikke for klarheten. Veldig ryddig og fint lydbilde selv gjennom YouTube-komprimering.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Tusen takk, denne kommentaren tar jeg med meg videre! Sidechain-greia la jeg nok ikke helt merke til. Takk for at du gjorde meg oppmerksom!

Småpirk er kjempebra. Når man jobber med noe over lengre tid og gjør mange, mange valg så går ting hus forbi.

Og mange ganger gjør man litt "feil" valg.

Som f.eks trekkspillet. Har ikke hørt noen påpeke det, men jeg skjønner absolutt hvor du vil hen med det.

 

Igjen, herlig tilbakemelding! :)

Endret av Wirefall
Lenke til kommentar

... mange valg så går ting hus forbi.

Og mange ganger gjør man litt "feil" valg.

Som f.eks trekkspillet. Har ikke hørt noen påpeke det, men jeg skjønner absolutt hvor du vil hen med det.

Veldig fort å havne i en boble og bli litt sveiseblind, tell med about it, derfor konstruktiv og mest mulig objektiv kritikk, i den grad det er mulig å ikke blande det med personlige preferanser, er så viktig. Man primer jo også folk til å lytte kritisk når man ber om det, og med kritisk lytting leter man etter uregelmessigheter på en helt annen måte enn med casual lytting. Sensitiviteten på radaren blir skrudd opp et par hakk med økt fokus.

 

Folk har vel forskjellig forventninger til "sterotypisk renhet" (i mangel av en bedre og mer beskrivende definisjon) innen en sjanger, mens du liker å bryte det opp litt og skape variasjon. Hvor langt unna folk vil ha "sidegatene" varierer vel med hvor variert musikk man har lyttet til og hvor dypt mønstrene av det man er vant til går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...