aDirdal Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hey! Jeg vurderer å selge min ECS-Green- 2,53GHz, 512MB, 60GB. Skal du kjøpe ny i dag, må du ut med 11-12 tusen. Kjøpte maskinen i sommer, og den har ingen skader og framstår som ny. Kan noen si meg hvor mye jeg kan forvente å få solgt denne maskinen for? Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) *minnet littegrann om en kjøps annonse* tommelfinger regelen er: du kan ta 70% av dagnes verdi for den hvis den er i god stand... Endret 24. november 2003 av AMD-guru #1 Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hadde en Dell med samme spec foruten kun 40gb harddisk som jeg solgte for 7000 på QXL for to-tre måneder siden og du kan nok trygt tillate deg samme prisen, kanskje mer. Alt er avhengig av hvor fort kjøperen må ha pc'en virker det som Ett tips: Har du en lokalavis, så selg via den, er ofte folk som er på utkikk etter utstyr og da klarer du ofte presse prisen +x000 eller mer i forhold til hva vi prisbeviste som sitter på dette forumet ville gitt Er forøvrig enig med AMDg* om tommelfingerregelen, samt at på dyrere utstyr (+30000) bruker man vel si rundt 60%. (Større verditap) Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Yes yes.. tenker at jeg legger den ut for 80% på 12000kr. Så får jeg heller prøve på ny en annen gang hvis jeg mislykkes. Skal bytte den ut med en Tundra 1555P... Green'en bråker noe SINNSYKT!! Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Tundra'n er nok garantert mer stille, ja Selv ville jeg nok gått for en HP eller IBM igjen skulle jeg velge ny maskin (basert på egne erfaringer med F-S, Dell og Whitebox), men det er fordi jeg ikke har erfaring med Tundra så den kan for alt jeg vet være minst like bra. Med IBM og HP stiller jeg sikkert i en annen prisklasse da, men etter å ha eid "ett par" laptop'er har jeg innsett at her er det kun en ting som gjelder: man må betale for kvaliteten. Dessuten merkes det godt de ekstra lappene man legger i det. Dell'ene er liksom "klunk-dunk" når man smekker igjen lokket, Ibm'en er mest "klikk". Man kan høre det godt at den ene er langt mer påkostet enn den andre, selv om dem stiller på lik linje spec-messig. Har vært storfornøyd med T30'en min, men den er ett år gammel, utover det vil jeg påstå det er den klart mest stabile, kjøligste og ikke minst støysvake laptopen jeg har hatt (merk, har hatt :grine:, nettopp solgt til mannen på bakerste rad til spottpris, 11 lapper, verditap? rundt 70%?, uten at jeg gidder regne på det for da begynner jeg bare grine) Post noen erfaringer og førsteinntrykk når du får Tundra'n da Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Må først finne ut om tundraen er noe å satse på.. Går vifta hele tiden?? Er den hørbar?? Irriterende i såfall?? Leit med stort verditap, men penger er til for å brukes.. kan jo tenke på hvor gla kjøpern ble *grin* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå