FrihetensRegn Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 I hvertfall til denne hatefulle og agressive ideologien har fått mindre innflytelse? Jeg ser absolutt ingen fordeler med å lovliggjøre noe som er en direkte trussel mot vår fred og sikkerhet. 9 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Islam er ikke problemet. Radikale ekstremister er. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Jeg ser frem til en lang og grundig diskusjon om gjerningsmannens mentale helse, akkurat som med Breivik og Roof. 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Du er direkte trussel mot vår ytringsfrihet og religionsfrihet.Jeg foreslår vi forbyr deg. 7 Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Fordi det finnes enkelte ekstremister innenfor en gruppe (religion i dette tilfellet) betyr ikke att alle i den gruppen er ekstremister. Det er like relevant for meg å si att alle hvite personer i Norge er medlem av KKK og bør henges, som det du da sier indirekte : "islam er en direkte trussel mot vår fred og sikkerhet". Fordi det stemmer ikke. Islam i seg selv er en fantastisk reiligion som sier "There is no god but one" "Thou shalt have no gods before me". (la ilaha illa allah / لا إله إلا الله ). Noe som i dagens samfunn kan tolkes til att du ikke skal underkaste deg grådighet, penger, hat, alkohol, eller noe likende, men heller fokuserer på kjærlighet og "effort" til å gå ett steg lenger for å hjelpe. Hvordan kan tanken å forby en så fantastisk religion og ett slikt konsept i Norge oppstå? Eneste vi burde forby er muligheten til å forby ytringsfrihet og religionsfrihet som cefey er innom. Om du ikke har sett filmen om "Svart Humor" tenker jeg du bør se den, bruker humor for å spre ett viktig budskap. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Islam er ikke problemet. Radikale ekstremister er. Ikke ekstremister. Fundamentalister. Terrorister og IS-kjempere er det nærmeste du kommer Muhammad og hans liv som eksempel til etterfølgelse. 3 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Jeg ser frem til en lang og grundig diskusjon om gjerningsmannens mentale helse, akkurat som med Breivik og Roof. Religion er en mental sykdom, så ja, denne personen var også syk. Man må nødvendigvis være det for å slakte folk for fote. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) Gavekort oppsummerer det godt, kunne ikke sagt det bedre selv. Du forbyr ting som voldtekt, drap, terrorisme etc., ikke en religion. Ikke en gang om man kan påstå den har dårlige verdier. Jeg er ikke noe fan av Islam, men å forby det er bare tilbakestående. Tenk over hva du egentlig foreslår her og hva det i praksis betyr... Endret 13. juni 2016 av AdNauseam Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Du er direkte trussel mot vår ytringsfrihet og religionsfrihet. Islam er ikke bare en religion. Det er også en politisk ideologi. Eller tror du at om Nynazister hadde kalt nazisme for religion, så hadde det vært greit for myndighetene? 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Fordi det finnes enkelte ekstremister innenfor en gruppe (religion i dette tilfellet) betyr ikke att alle i den gruppen er ekstremister. Selvfølgelig. Men mennesker som ikke er veldig intelligente forstår historisk sett sjelden at de blir utnyttet. Og nå er det faktisk flere hundre millioner muslimer som støtter Islamsk Stat, Al Qaeda, Boko Haram og andre. Og fler enn to av tre muslimer støtter ideen om at Islam alene skal regjere verden. Islam i seg selv er en fantastisk reiligion som sier Fantastisk mye bullshit. For hvert vers om kjærlighet er det et om hat. Islams historie er 1400 år med aggressiv ekspansjon basert på livet til en feilslått predikant som ble landeveisrøver og seriemorder, og så krigsherre, krigsforbryter og pedofil. 4 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Jeg ser frem til en lang og grundig diskusjon om gjerningsmannens mentale helse, akkurat som med Breivik og Roof. Religion er en mental sykdom, så ja, denne personen var også syk. Man må nødvendigvis være det for å slakte folk for fote. Nei. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Nei hva? Nei religion er ikke en mental sykdom, nei han var ikke syk, eller nei man må ikke være syk i hodet for å drepe 50 mennesker i en massakre? 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Vi bør gjøre med Islam som vi har gjort med andre voldelige miljøer, f.eks nynazismen. Kall in muslimer til politiintervjuer for å diskutere holdninger, gjerne sammen med foreldre, la politiet fotfølge dem rundt, overvåk moskeene, og gjør det man kan for å knuse disse miljøene og samlestedene. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) Nei hva? Nei religion er ikke en mental sykdom, nei han var ikke syk, eller nei man må ikke være syk i hodet for å drepe 50 mennesker i en massakre? "sykdommer er definert ved medisinske diagnoser fra internasjonale klassifikasjonssystemer" Kort sagt; religion er ikke definert av internasjonale klassifikasjonssytemer som en sykdom. Det att han du refererer til drap 50 mennesker har dog lite med religion å gjøre, men med hans mentale helse. Her kan det være mange ulike grunner, psykoselidelser, ekstreme sinneproblemer, det man kaller resultatet av manipulasjon /hjernevasking, og så videre. Listen er lang, men "religion" er ikke en av del av listen. Endret 13. juni 2016 av Noxz Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Selvfølgelig tør ikke en gjeng psykologer å definere religion som sykdom. Særlig da fordi den store majoriteten at menneskeheten ville rammes. Vi VET for et faktum at mennesker kan gi hverandre mentale sykdommer. Ser ingen grunn til at religion skulle være noe unntak bare fordi det har så mange ofre. ...men den passer alle kriteriene. 1 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Islam er en religion. Islamisme er en totalitær ideologi. Det er en vesentlig forskjell her, som mange tydeligvis ikke helt begriper. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Det er ingen automatikk i at de verdiene vi liker å tro at vårt samfunn er bygget på vil stå seg overfor den trusselen vi står overfor i dag. For å sette det på spissen så tror jeg mange nordmenn har en så forkvaklet virkelighetsoppfatning at de i prinsippet hadde latt Norge bli en islamsk republikk for å bevise at vi her har religionsfrihet. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Trenger man nye lover for å forby aktiviteter relatert til islam? Så langt som jeg forstår, så mener ikke Hege Storhaug det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå