badegakkgakk Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Hei! Typen og jeg har tenkt oss en to ukers reise til Kroatia i høst. Vi vil begge ha avslapning, men vi vil også bevege litt på oss og se litt forskjellig siden vi også er litt for nysgjerrige og rastløse til å bare ligge på rygg i to uker. Jeg har derfor to spørsmål: - Hva er mest økonomisk gunstig? Bestille pakke med fly og hotell (apollo, ving o.l.), bestille hotell og fly hver for seg, eller ta fly ned og ta hotell på sparket? Det er kanskje litt risky, det? Vi tenker å ta en uke med den klassiske avslappa charterferien, ett eller annet sted i sør. Deretter tenker vi å besøke Dubrovnik i 2-3 døgn, for så å reise videre til et annet sted, kanskje nord for Dubrovnik, for å slappe av før vi drar hjem. Jeg vil også prøve å besøke Brijuni nasjonalpark. - Har dere kanskje noen reisetips? Steder vi må se, restauranter, strender og sånt? Vi er veldig åpne for alle mulige forslag! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hva som er billigst varierer så det får dere sjekke selv. Det du skal være klar over er at pga utfordringer i Tyrkia og Hellas er det rekordmange turister som reiser til Kroatia i år så om dere har tenkt dere dit i begynnelsen av august må dere regne med lite utvalg og svært høye priser. Den beste perioden er imidlertid i siste halvdel av september, det er fortsatt varmt i luft og vann, mindre turister og langt bedre priser. Begynnelsen av oktober er også bra, men da begynner mye å stenge. I Kroatia må dere like berg og små rullestensstrender. Dere fyller lett en uke i Dubronvik med dagstur til Mostar, dagstur med båt til Kotor og lange dagsturer til øyene i området. For gamlebyen i Dubrovnik bør dere sjekke når det kommer cruise-skip og unngå de dagene. Det er ganske langt opp til Istria. Det burde holde med Split/Hvar forå få et nytt område å utforske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå