Gå til innhold

Kjøpe ny RAM - kompabilitetsspørsmål

Grankongla

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å benytte sommeren til å oppgradere den 5 år gamle pc'en min så smått, og det første steget er å øke mengden RAM. Jeg har for øyeblikket 2x 4 GB av denne typen, med to ledige plasser på hovedkortet. Jeg tenkte å komme meg opp til 16 GB og har i utgangspunktet sett på 2x8 GB sett til å erstatte de gamle brikkene. Så kommer spørsmålet: Jeg har et ASUS P8H61-M EVO hovedkort, og må inrømmet at jeg blir veldig usikker på hva som kommer til å funke her.

Vil disse funke fint, eller må jeg ned på 1333 MHZ og gå for noe som dette?

Spørsmål to er jo da også hvorvidt de nye brikkene vil kunne kombineres med de gamle for 24 GB totalt, eller om de gamle må erstattes av de nye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det jeg regnet med ja, hadde hørt noen mene at raskere RAM kunne kjøre på lavere hastighet, men da var tydeligvis det feil.

Men vil jeg merke stor forskjell på 1333 og 1066? Fant nemlig et billig 8GB kit tilsvarende det jeg har fra før, så spørsmålet blir da om det er like så greit å gå for det med det resultatet at hastigheten blir begrenset til 1066, eller eventuelt bare klare meg med 8 GB frem til jeg skal gjøre en større oppgradering. (8 GB er akkuratt nok, men pusher grensen ved enkelte spill og heavy multitasking)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...