Gå til innhold

Ny skjerm til gaming - 144hz 1440p?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har begynt å innse at det er på tide å pensjonere min gamle BenQ fra 2008 til sekundær monitor, og trenger i den sammenheng litt tips til alternativer!

Det går for det meste i CS:GO på gamingfronten, og tenker derfor det kan være interessant med en 144hz monitor. Det er heller ingen ulempe om skjermen kan kjøre 1440p, men dette er intet krav for min del. Er mer interessert i IP-panel enn høy oppløsning og G-Sync, for å si det slik.

Setter øvre grense for budsjett på 4 laken.

 

Takker på forhånd for alle innspill!

Endret av JohnnyRubber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes vel ikke ips panel 144hz til 4 laken.

 

Så du får vel vurdere noe sånt her.

 

https://www.komplett.no/product/821638/datautstyr/skjermer/skjermer/benq-24-led-xl2430t

 

Har sett litt på den der, men ser en kar skriver at BenQ sin Black eQualizer reagerer heller dårlig på flashbangs i CS, og at BenQ anbefaler kunder å sende inn skjermen for oppdatering. Har, dog, ikke sjekket om dette er ett vedvarende problem på skjermer solgt idag, men skal se litt nærmere på det i kveld!

Lenke til kommentar

TS kjøpte i desperasjon ett GTX 950 mens han ventet på 10xx skulle komme ut. Kommer nok til å gå for ett 1070 om kort tid!

 

Hvor dritt tror dere noe slikt som dette er? Prisen er det iallefall ingenting å si noe på

Er vel samme skjermen som er linket over her, bortsett fra at den du linker ikke har Gsync

g2460pg = gsync, 144hz, 1080p    - 3999 kr

g2460fg = ikke gsync, 144hz, 1080p  - 2600 kr

 

Hadde ikke kjøpt en skjerm uten gsync i dag, men det valget for være opp til deg :)

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor BenQ 2420G er forsvunnet? Jeg kjøpte den til broren min, og han spiller mye CS. Dette er en 24" 1080p skjerm med g-sync.

 

3290kr for AOC g-sync:

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/23-24-tommer-skjerm/aoc-g2460pg/220400.10992/

 

Billigere er bedre :)

 

Kjøpe skjerm uten g-sync ville heller ikkje jeg gjort i dag nei :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

AOC G2460PG er vel den billigste skjermen med 144Hz og G-Sync, ellers må du over 5000,- eller 7000,- med IPS panel.

 

Samme skjerm, men med Freesync koster 1990,-, kan brukes til vanlig 144HZ skjerm med Nvidia kort.

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/23-24-tommer-skjerm/aoc-g2460pf/220395.10992/

 

Hvis CS:GO er hovedspillet, så kan du jo vente å se hva AMD RX480 duger til, release er vel om 14 dager eller så.

 

Hvis du skiter i 144Hz og sync, men vil ha en bra skjerm med IPS panel og 1440, kan du sjekke Dell U2515H til 3090,-

http://cdon.no/elektronikk/dell-ultrasharp-u2515h-ips-25-p31803840

Lenke til kommentar

Til CS er vel 144hz viktigere enn noe annet. Det er det første jeg ville prioritert.

 

G-sync har jeg aldri hatt, så usikker på hvor viktig det er i CS, men vil tro det har mindre virkning enn i andre spill.

 

Oppløsning er absolutt siste man tenker på i CS. Folk stiller tilogmed ned oppløsningen uavhengig om de har bra eller dårlig PC.

Lenke til kommentar

Gikk for den AOC-skjermen, gitt! Var dessverre for sent ute til å benytte meg av tilbudet Nizzen linket til. Takk for all input!

 

 

Til CS er vel 144hz viktigere enn noe annet. Det er det første jeg ville prioritert.

G-sync har jeg aldri hatt, så usikker på hvor viktig det er i CS, men vil tro det har mindre virkning enn i andre spill.

Oppløsning er absolutt siste man tenker på i CS. Folk stiller tilogmed ned oppløsningen uavhengig om de har bra eller dårlig PC.

 

Usikker på hva det her er. Ville du bare oppsummere alt jeg har sagt i ett eget innlegg?

Lenke til kommentar

G-Sync er gull, men ikke i CS:GO. Der ønsker man å kjøre V-Sync off og makse FPS, minimere input lag. 

 

Broren min er aktiv CS-spiller og har samme AOC G2460PG skjerm, godt fornøyd. Digg med G-sync i andre titler enn CS:GO

 

Øhh G-Sync og V-Sync er ikke helt det samme. Ja V-Sync vil man definitivt ha av når man spiller CS:GO. G-Sync synkroniserer skjermens Hz med fps fra skjermkortet = bra. Har man en 144 Hz G-Sync skjerm og fps går over 144, så slåes G-Sync av, og man kan da i noen filfeller se screen tearing (minimalt). Slik jeg har forstått teknologien, så tilfører ikke G-Sync mer input lag. Mange CS folk forveksler nok G-Sync med V-Sync.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

G-Sync er gull, men ikke i CS:GO. Der ønsker man å kjøre V-Sync off og makse FPS, minimere input lag. 

 

Broren min er aktiv CS-spiller og har samme AOC G2460PG skjerm, godt fornøyd. Digg med G-sync i andre titler enn CS:GO

 

Øhh G-Sync og V-Sync er ikke helt det samme. Ja V-Sync vil man definitivt ha av når man spiller CS:GO. G-Sync synkroniserer skjermens Hz med fps fra skjermkortet = bra. Har man en 144 Hz G-Sync skjerm og fps går over 144, så slåes G-Sync av, og man kan da i noen filfeller se screen tearing (minimalt). Slik jeg har forstått teknologien, så tilfører ikke G-Sync mer input lag. Mange CS folk forveksler nok G-Sync med V-Sync.

 

 

Jeg er fullt klar over forskjellene. i CS:GO så kjører de aller fleste med nyere PC'er 250 fps+

 

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2vnomc/psa_stop_using_gsync_when_playing_csgo/

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over forskjellene. i CS:GO så kjører de aller fleste med nyere PC'er 250 fps+

 

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2vnomc/psa_stop_using_gsync_when_playing_csgo/

 

Som du kunne lese i kommentarfeltet der, de løste det med å sette CS:GO til å bruke "fps_max 140" eller noe deromkring. Dessuten får man jo Asus PG279Q som støtter 165 Hz. Får også skjermer med 2560x1080 med 200 hz også. 250+ fps er vel rimelig unødvendig selv for CS. Mulig noe placebo effekt...

Lenke til kommentar

Den AOC skjermen der(2460pg) har drit bildekvalitet. Den er så forferdelig dårlig at jeg ville spy. Sett en BenQ xl2411T/Z ved siden av den, og du kommer til å knuse AOC skjermen med slegge.

Alle som vurderer den skjermen STYR UNNA. Gammaen er dritt, Bildekvaliteten er dritt, Kontrasten er dritt. Den har også en j**** grå gjennomsiktig tint, minner litt om lys tåke. Sammenlignet med BenQ xl serien, er denne så dårlig at prisen overhodet ikke gir mening.

Utseende på selve skjermen er bra, men det er og det eneste plusset den får. 4K for det søppelet der er svindel. Ikke kjøp, hvis du er ute etter nogenlunde god bildekvalitet. Den der er lavmål, og hadde ikke forundret meg om den hadde vært en Biltema skjerm til under tusen lappen.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Den AOC skjermen der(2460pg) har drit bildekvalitet. Den er så forferdelig dårlig at jeg ville spy. Sett en BenQ xl2411T/Z ved siden av den, og du kommer til å knuse AOC skjermen med slegge.

Alle som vurderer den skjermen STYR UNNA. Gammaen er dritt, Bildekvaliteten er dritt, Kontrasten er dritt. Den har også en j**** grå gjennomsiktig tint, minner litt om lys tåke. Sammenlignet med BenQ xl serien, er denne så dårlig at prisen overhodet ikke gir mening.

Utseende på selve skjermen er bra, men det er og det eneste plusset den får. 4K for det søppelet der er svindel. Ikke kjøp, hvis du er ute etter nogenlunde god bildekvalitet. Den der er lavmål, og hadde ikke forundret meg om den hadde vært en Biltema skjerm til under tusen lappen.

 

Takk for svært givende og konstruktivt svar. Jaggu godt jeg ikke skal sitte å sammenligne skjermen med en BenQ XL2411T!

 

Kanskje du neste gang kan komme med ett alternativ også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...