LoS Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Dette gjelder spill som er portet til linux, ikke wine og sånt, (ikke det at det vil funke heller :) Men, nå har jeg instalert ut2003 samt ET, og bzflag. Bzflag funker som det skal. ET får jeg bare svart skjerm på, Og UT2003 sin feilmelding er noe som: [los@localhost los]$ ut2003 open /dev/dsp: Device or resource busy Xlib: extension "XiG-SUNDRY-NONSTANDARD" missing on display ":0.0". Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". OpenGL renderer relies on DXTC/S3TC support. History: Exiting due to error [los@localhost los]$ Søkte på google og på nvidia sine sider men det svært lite å få tak i på et forståelig språk XF86Config ser sånn ut akkurat nå Section "Device" Identifier "Videocard0" Driver "nvidia" VendorName "Videocard vendor" BoardName "NVIDIA GeForce 4 (generic)" EndSection Fant og en snutt på bunnen som jeg lurer litt på. Section "DRI" Group 0 Mode 0666 EndSection Har kommet så langt at jeg _tror_ det har noe med DRI å gjøre Derfor har jeg gjort slik: Section "Module" Load "dbe" Load "extmod" Load "fbdevhw" Load "glx" Load "record" Load "freetype" Load "type1" # Load "dri" EndSection Har den nyeste Nvidia driveren, 2.4.22-<noe>nptl kernelen, og fedora core 1.0 Jeg er blitt en smule lei av tux racer o solitare for å si det sånn Og kan jo ikke spille bzflag hele tia heller : Håper på innspill Ps: det er flere spill en disse som ikke fungerer, men det er disse som er mest aktuelle akkurat nå. Edit: har også prøvd å kjøre spilla som root. Endret 23. november 2003 av LoS Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 skriv glxinfo og sjekk om det står direct rendering = yes Lenke til kommentar
LoS Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 skriv glxinfo og sjekk om det står direct rendering = yes Det står til no, hvordan setter jeg den til yes da? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 installer nvidiagreiene, og sørg for at de funker. uncomment load "dri" også. Lenke til kommentar
drall Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har du installert nvidias glx? Når det gjelder at /dev/dsp er busy kan det være fordi du bruker lydkortet til noe eller kjører en lydserver som arts som sperrer for at ut kan bruke lydkortet. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 hva sier lsof | grep dsp ? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Sier ikke stort akkurat nå, etter råd ifra de ovenfor så klarte jeg å ødelegge hele XF86 saken så jeg har ikke fått instalert driveren engang. Den vil ikke installere seg den heller! Huff, skal ikke alltid være så lett Lenke til kommentar
Ferrari250gto Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg har store problemer med å få installert nvidia-driverene til fedora. Jeg får bare opp at den ikke finner kernel-header, og den klarer ikke å kompilere selv. Noen som har erfaring med dette? (bruker 1.0.4496) Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har store problemer med å få installert nvidia-driverene til fedora. Jeg får bare opp at den ikke finner kernel-header, og den klarer ikke å kompilere selv. Noen som har erfaring med dette? (bruker 1.0.4496) The same thing i do/did. Prøvde i 8 timer tror jeg, gadd ikke mer Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 export IGNORE_CC_MISMATCH=1 prøv den før du kjører setupen på nytt. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg hadde det samme problemet. Først og fremst må kernel-source være inne. Så: cd /usr/src/linux make cloneconfig && make dep Så går dere tilbake til der dere har installeren og skriver: export IGNORE_CC_MISMATCH=yes sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-4496-pkg2.run Lenke til kommentar
Ferrari250gto Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Jeg har funnet ut hvordan man skal gjøre dette, og det funket faktisk :-) Link til side med absolutt alle mulige løsninger her: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread...20&pagenumber=1 Endret 7. desember 2003 av Ferrari250gto Lenke til kommentar
Ferrari250gto Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Og nå har jeg funnnet en enkel løsning på direct rendering-problemet. http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread...ee86DRI+missing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå